Kräftskiva

God afton kära läsare. I dagarna var det dags för kräftskiva. Kräftorna som det bjöds på var i minsta laget, men sällskapet var trevligt, vilket vägde upp :)

Klädkoden för kvällen var "välklädd", vilket jag tolkade som uppklätt men inte _för_ uppklätt. Så det blev kavaj och skjorta. Valde att strunta i slips/fluga och istället köra på den något Lanvin-inspirerade blomman i slaget. Blomman hittade jag på H&M's damavdelning i somras, tanken med blomman i slaget slog mig (ursäkta ordvitsen) samma sekund jag såg den, men det är först nu jag faktiskt har använt den.

Så! Vit skjorta från Velour, byxor från Filippa K, båda har hängt med ett tag nu men det är grymt bra basplagg som alltid känns aktuella. Kavajen är ny och köptes under rean i somras (tack Malin som hittade den i Varberg åt mig :)) för 699kr (ord. pris 1895kr) och kommer från Brothers. Märket är Riley Black. Jag reagerade på priset då jag tyckte 1895 för en Riley-kavaj lät jäkligt saftigt, men den är enormt välsydd så jag antar att det är någon mer lyxig Riley-kollektion. 699kr kändes iaf klart överkomligt, passformen är superb.

Det var allt för denna gång,

/Simon




Kavaj, Riley Black, 699kr (ord. pris 1895)
Skjorta, Velour.
Byxor, Filippa K.
Skor, Noname från Paris.
Klocka, D&G.
Blomma, H&M, 29kr? Minns ej riktigt.

Kommentarer
Postat av: juan

riktigt riktigt snyggt! kavajen är ett kap. ska definitivt leta efter blomman på hm, finns det fler färger?

2008-09-22 @ 11:09:35
Postat av: Oskar

Vågat med enkelknäppt och rosen!



För mera manligt mode, www.stilbolaget.se

2008-09-22 @ 11:55:38
URL: http://stilbolaget.se
Postat av: Mike

Riley black är ju Rileys lite mer exklusivare kollektion med roligare material och design än vanliga Riley.



Fin kavaj iaf!

2008-09-22 @ 12:41:46
URL: http://mikethekock.blogspot.com
Postat av: minimalist

i love the flower and the whole outfit! really well done...

2008-09-22 @ 17:25:17
URL: http://coffeefashionandtv.blogspot.com/
Postat av: woooohooo

härligt att ni är tillbaka!

2008-09-22 @ 19:19:50
Postat av: Simon

juan: Tack! Blomman, vad jag vet, bara i denna färgen.



Oskar: Smaken är som röven :)



Mike: Där ser man! Mina misstankar stämde ganska väl då.



minimalist: Thanks!



woooohooo: Ja visst är det! ;)

2008-09-23 @ 19:28:08
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Trogen läsare

Äntligen tillbaka!

2008-09-24 @ 19:56:54
Postat av: W

snyggt, skönt att ni är tillbaka!

2008-09-24 @ 23:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner