Typ ny jacka

Hej kära läsare
Ni som var inne och läste på bloggen den 3e april förra året kanske kommer ihåg en vit jacka som jag hade köpt då. Den jackan har väl inte blivit överanvänd direkt, främst på grund av att den var just vit. Det är ju lite jobbigt att behöva tvätta en jacka efter varje användning.
Men nu kanske ni la märke till att jag skrev  "var vit" och det skrev jag helt enkelt för att den inte är det längre. I söndags köpte jag nämligen ett textilfärgningskit. Det består av textilfärg i valfri färg, jag valde marinblå, och infärgningssalt. Sedan gör man helt enkelt så att man lägger in färgningskitet och allt man vill färga i tvättmaskinen och kör den på färgprogram två gånger. Det man ska tänka på är bara att det man färgar ska vara 100% bomull.
Resultatet av mina bravader ser ni nedan. Färgen på jackan blev inte riktigt så mörk som jag hade tänkt mig, men det är bara att färga en gång till.Som ni ser på bilden så färgades inte sömmarna eller knapparna, utan agerar nu lite mer som utstickande detaljer. Sedan om man gillar det eller inte är upp till var och en, men jag tycker det blev ett ganska kul inslag.
Ett paket infärgning kostade 99kr och infärgingssaltet gick på 29kr, vilket följdaktligen gör att slutnotan för den "nya" jackan landade på 128kr. Ett ganska bra pris tycker jag!
Have it
/Per


Jacka, H&M, 199+128kr
Textilinfärgningskit, Herdins, 128kr

Kommentarer
Postat av: Ny blogg!!!!!!!!!!!!!

Ny blogg om homosexualitet!!!!

2009-08-05 @ 15:51:55
URL: http://livetsomhomosexuell.blogg.se/
Postat av: ...

Tycker den liknar som något en byggarbetar skulle använde (när han jobbar).. Fast a man gotta do what a man gotta do...Jag bjuder på alla stavfel



Keep up the good jobb

2009-08-07 @ 02:23:52
Postat av: Emilio

Coolt!

2009-08-07 @ 02:51:22
Postat av: Stefan

... Varför använder du ens engelska uttryck när du inte själv begriper vad du säger?



Per, tyvärr gillade jag jackan mer när den var vit. Nu är den som sagt för ljus för att ha den där härliga marinblåa färgen :)

2009-08-09 @ 11:15:19
Postat av: Lukas

Fan textilfärgen funkade ju bra.

2009-08-11 @ 02:01:36
URL: http://manlook.se
Postat av: Johanna

gud vad snyggt det blev! faktiskt mycket bättre nu än när den var vit

2009-08-12 @ 22:58:04
URL: http://sanghee.blogg.se/
Postat av: alexej

hey guys, can anyone of you advise me another fashion blog for men? with affordable fashion? thank you..

2009-08-15 @ 11:30:02
Postat av: DD

Tycker det ser bra ut! Snyggt med de vita sömmarna/knapparna. Undrar lite om färgen sitter bra, eller om det bleks i tvätten väldigt fort??

2009-08-15 @ 22:08:49
URL: http://letitbleed.blogg.se/
Postat av: martin

någon bra hemsida där man kan köpa kläder på??

2009-08-22 @ 20:15:52
URL: http://enzlabooi.blogg.se/
Postat av: imran

Kom igen nu, Simon och Per, kör igång igen! :)

Väntar på update!

2009-08-27 @ 00:13:50
Postat av: Walentin

blev ju snyggt :)

2009-09-04 @ 11:29:46
URL: http://walentin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner