Cocktail?

Hej kära läsare
År 2009 har jag tagit på mig att vara odontologiska föreningens sexmästare, vilket betyder att jag leder sexmästeriet som styr och ställer med alla fester. Och vi startade terminen med en cocktailfest, vilket betyder att man ska klä upp sig lite. Nu kanske jag inte körde på den traditionella cocktailklädkoden men jag tyckte att det funkade ganska bra ändå.

Som bas körde jag på min blå-vit-randiga skjorta med vit krage och ett par nya svarta chinos som inhandlades på rean. Passformen på dem skulle vara tight, men då jag har tappat ganska mycket i vikt på sistone och misstänker att det mesta är från benen så blev de inte lika tighta som jag tror de skulle ha varit, men jag tycker de är riktigt sköna och jag gillar passformen som den är nu. Över skjortan tog jag min grå fiskbensmönstrade kavaj och satte en vit fluga runt halsen. Vet inte riktigt varför jag valde den vita flugan men det kändes bra. Slutligen tog jag mina gamla trotjänare, de svarta vagabondskorna, på fötterna. De börjar visserligen bli lite väl slitna och ingångna, men jag har inte hittat några lämpliga ersättare. Någon kanske har ett förslag?
Men men, resultatet av denna påklädning ser ni nedan.
Have it
/Per


Kavaj, Skräddarsydd
Fluga, ?
Näsduk, ?
Skjorta, Skräddarsydd
Chinos, Cheap Monday, 200kr
Skor, Vagabond

Kommentarer
Postat av: Steve

Nice! :-) btw, Vagabond hade ute en uppdaterad version av de skorna som du har, där skinnet är "hårdare" och inte är lika mjuk och "formbar" (särskilt stortå-området).. lämpliga ersättare?

2009-02-03 @ 19:24:31
URL: http://www.voiceofsteve.com
Postat av: Steve

Nice! :-) btw, Vagabond hade ute en uppdaterad version av de skorna som du har, där skinnet är "hårdare" och inte är lika mjuk och "formbar" (särskilt stortå-området).. lämpliga ersättare?

2009-02-03 @ 19:26:03
URL: http://www.voiceofsteve.com
Postat av: Kirkland

"Skräddarsydd", är den verkligen skräddarsydd eller är den måttsydd?



Om den är skräddarsydd, vad kostade det?

2009-02-04 @ 11:40:28
Postat av: Per

Steve: tack det var ett riktigt bra tips. det ska jag definitivt kolla upp.



Kirkland: skjortan är från La Chemiserie traditionnelle och kostade 1035kr, visserligen för 4 år sen men ändå. Vad kavajen beträffar säger jag bara två ord, Thai-land och en spottstyver kostade den.

Väl mött

2009-02-04 @ 11:59:36
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: kapten

så gött

2009-02-04 @ 16:48:14
URL: http://shottare.blogg.se/
Postat av: Frank&Rémy

Per för guds skull stoppa in skjortan!

2009-02-04 @ 17:15:27
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com
Postat av: Jörgen

Ledsen men den skjortan vad inge bra, nja gillade inte.

2009-02-04 @ 20:00:53
Postat av: reeds

säg nån bra cheap monday internet affär...

2009-02-05 @ 00:04:27
Postat av: Jocke

Återigen håller jag med Frank&Rémy, stoppa in skjortan!!! Likaså känns flugans färg ingen vidare då skjortkragen är vit. Den försvinner helt, till och med bättre haft en helt svart för att matcha med byxfärgen.



Hade nog tyckt det var snyggare med en vit skjorta och en mer färggrann näsduk.



Byxorna tycker jag dock ser ut att sitta jättebra, skönt med lite lösare och inte leggings tajta.

2009-02-05 @ 16:37:13
Postat av: Style by Steff.

Tkr att den andra nissen, som är i Miami lätt skulle kunna driva denna blogg själv. Om man kollar Pers outfit sedan tidigare, så ser det inte OK ut.

Det är min åsikt bara, hoppas du Perran tål kritik. Inget ont.







2009-02-05 @ 21:59:14
Postat av: jag

Om man ska ha en så kallad modeblogg, varför kan inte börja med att lägga in vad ni har på er varje dag? Åtminstonde från en av er. Bloggen hade känts mer "levande" eller hur jag ska uttrycka det. Det kan inte ta så lång tid att fota och lägga in på bloggen, max 5-10 min per dag. Är det för mycket begärt?

2009-02-07 @ 15:40:29
Postat av: Frank&Rémy

sluta tracka på killarna allt för mycket, kan inte vara lätt och leverera dagligen när dem konkurrerar med oss.



www.whocaresitsonlyfashion.com

2009-02-08 @ 12:07:42
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com
Postat av: Strandholm

Förstår mycket väl att dem ej orkar vara så aktiva när det enda folk bidrar med är gnäll och spydigheter.

2009-02-08 @ 18:49:45
URL: http://blogg.strandholm.se
Postat av: hmm

hade väll inte varit så mycket "gnäll och spydigheter" om de hade uppdaterat oftare

2009-02-08 @ 22:33:55
Postat av: Per

Frank&Remy: Nej jag tänker inte stoppa in skjortan. det känns så stelt och jag tänker inte ha mina kläder på ett sätt som inte känns bra



reeds: handlar inte på internet men kolla upp zoovillage eller shopiana. det skulle heller inte förvåna mig om weekday hade någon form av webshop själva.



Jocke: Valde att matcha flugan med näsduken, hade faktiskt matchning fluga-byxor i åtanke men valde att köra det lite mer diskreta. synd att du inte gillade det.



Style by steff: smaken är som baken



jag: att göra ett inlägg tar bra mycket mer än 5-10 minuter ska du veta, och jag har väldigt knapert med tid som det är redan. och att visa vad vi har på oss varje hade förmodligen sänkt både kvalitén och variationen på inläggen.



Frank&Remy: Nej det är en närmast omänsklig uppgift =)



Strandholm: Du har en poäng...



hmm: säg inte det. det är alltid lätt att vara kritisk.

Väl mött

2009-02-09 @ 17:02:42
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Adam

Tja



Ska på en stor fest på lördag, med en massa utklädda människor, Vad tycker du man ska ha på sig? jag föredrar helst svarta finskor.. men sen vet jag inte mer. Hjälp!

2009-02-10 @ 01:11:24
Postat av: Per

Adam: När du skriver utklädda så låter det lite som du ska på maskerad. Men annars beror det ju lite på vad du har för stil i övrigt. Men vad du än väljer så kan du ha svarta finskor till så det är inget problem. ska själv iväg på lördag och jag tänkte ha på mig mörkblå otvättade jeans, oxfordskjorta, tunn svart kofta med bruna knappar och ett par bruna snörskor till det. men det är ju bara jag. vad har du för stil?

2009-02-10 @ 17:16:00
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Jesper

Är det bra kvalitet på chinosen ifrån cheap monday?

Med tanke på att dom är billiga är det lätt att kvaliteten inte är den bästa...

2009-02-10 @ 19:35:59
Postat av: Per

Jesper: Kvalitén lämnade välendelatt önska. Grensömmen gick upp efter första tvätten men lite nål och tråd löste det. Annars har jag inte märkt något... än

2009-02-11 @ 13:01:06
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad schysst du skriver! Undrar om jag kan nå dig via mail? Uppge i så fall gärna din mailadress!

häls Lena

2009-02-11 @ 16:19:52
Postat av: Anonym

kunde varit snyggt om det inte hade varit för den äckliga posen och de slitna skorna som ser ut som blöta fotbollsskor

2009-02-22 @ 21:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner