Slipsfredag

Hej kära läsare
Längesen men nuär även jag tillbaka. Har haft ett par sjukt stressiga månader med tentor och styrelseuppdrag,men nu har jag äntligen fått tummen ur röven när det gäller bloggandet också. Tänkte dela med mig av en trevlig liten tradition jag har, nämligen slipsfredag. Den går helt enkelt ut på att man knyter på sig en slips på fredagar och fungerar lite som en motvikt till casual friday. För varför ska man klä ner sig bara för att det är fredag?

Klädseln består av en av mina Boomerangskjortor som är min absoluta favoritmodell bland skjortor, en ullkofta och ett par riktigt tighta jeans. Eller, de  var riktigt tighta när jag köpte dem men efter som jag har tappat en del i vikt så är det inte lika tighta längre men de funkar bra. Till denna enkla (men snygga) outfit har vi adderat en slips och vi har helt plötsligt blivit helt traditionsenliga :) Skorna på bilden är Converse och de var väl kanske inte de bästa skorna för dagen så jag bytte faktiskt innan jag gick ut, fast det bytet kom inte med på bild. Men Converse är ju en sko som funkar till det mesta så det får spela mindre roll.
Have it
/Per


Slips, H&M
Kofta, Pour Homme
Skjorta, Boomerang
Jeans, Temple
Klocka, Ck
Skor, Converse

Kommentarer
Postat av: Midnight Cowboy

Inget fel på outfiten. Klassisk snygg.



Men jag är väldigt allergisk mot när slipsen knyts för kort. En slipsregel tror jag är att den ska nå ner till bältet. Om du inte har extrem hög midja på dina jeans här nu då? ;)

2009-01-30 @ 20:09:37
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/
Postat av: Anonym

kläder är för roligt, klicka din in på min katergori bilder!

2009-01-30 @ 23:33:06
URL: http://ssamuelastrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

www.ssamuelastrom.blogg.se

2009-01-30 @ 23:33:18
Postat av: Jesper Walle´n

Hejsan. Håller med mannen som skrev före att du har knytigt slipsen lite för kort. Och slipsen i sig var lite för smal, den smal-smala slipsen hade ju sina glansdagar för något år sedan dom har blivit lite bredare!

Rock on!

2009-01-31 @ 10:24:12
Postat av: Per

Trevligt med lite feedback.

blir nästan glad att ni tycker att slipsen är för kort, brukar ha stora problem med för långa slipsar. och ja denna slipsen är i smalaste laget men jag gillar smala slipsar.

Väl mött

2009-01-31 @ 19:48:19
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Magnus

Tycker också att slipsen sitter för högt upp, men det kan delvis bero på att skjortan inte är nerstoppad i byxorna. Vilket jag tycker är ett måste när man har slips på sig.

2009-02-01 @ 20:55:48
Postat av: Frank&Rémy

Personligen så har jag diggat era inlägg och er stil, men detta var en stor besvikelse. svart smal slips med converse till? "Disco Svenne" varning på det hela, skärning killar!

2009-02-02 @ 15:18:33
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com
Postat av: Anonym

fattar inte vad alla babblar om, "för kort, för smal, inte converse till detta blablabla!".. tycker att denna outfit är riktigt snygg;) casual men ändå sofistikerad:)

2009-02-02 @ 21:39:09
Postat av: Patrik

fattar inte vad alla babblar om "Slipsen för kort, för smal, inte converse till detta!!" blablabla.

tycker att denna outfit är riktigt snygg, casual men ändå stilig:)

2009-02-02 @ 21:41:03
URL: http://paaatrikbohman.blogg.se/
Postat av: Jocke

Håller med Frank&Rémy, detta var ingen höjdare. Personligen hatar jag smal svart slips, speciellt när det inte är ihop med en kavaj. Inget fan av slips överhuvudtaget.

Nåväl, lite kritik var det där. Positivt är iaf att conversen är snygga och jeansen satt bra.

2009-02-05 @ 16:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner