glasögonspecial

Hej kära läsare,

I veckan var jag och kikade på bågar. Jag träffade Daniel och Peter från Noxe, som säljer Tom Ford, Alain Mikli, Dsquared, Philippe Starck, Replay, mfl. Daniel visade bilder på ännu ej släppta modeller från Dsquared och John Galliano's första kollektion, vilket var roligt.

Eftersom det jag kikade på var bågar som inte kommit ut på marknaden än så var det inte aktuellt att ta några bilder. Lite synd, men förståligt. Besöket avslutades med en sväng till puben och en öl med syrran, flickvännen och Fredrik från Levin & Westerberg (som bla säljer franska Faconnable).

Trots bildtorkan så har jag skrapat ihop ett par bågar som jag tycker om och som ligger rätt i tiden. Retrobågarna har hängt med ett tag och kommer så göra även framöver. Det går fortfarande mot stora bågar, men också runda och clubmaster-inspirerade modeller. Tänk Oliver Peoples-bågarna från American Psycho.

Alla bågar är från Optiker Jahnke i Jönköping.

Håll till godo,
/Simon



1. Oftalmisk clubmaster-variant, Ray-Ban.
2. Runda havanna-färgade bågar, Burberry.
3. Svarta plastbågar med snygga detaljer, Persol.
4. Halvtransparenta svarta retrobågar, Gucci.
5. Pilotbågar, trådgarnityr (öppna nertill), Tom Ford. (privata)
6. Svarta runda retrobågar, Ray-Ban. (privata)

Kommentarer
Postat av: CB

Kul med lite inspiration. Tycker själv att det är svårt med glasögon, då är det skönt med lite tips från en som är mer hemma på området! Bra initiativ.

2009-11-07 @ 00:40:59
Postat av: Stefan

Svårt att se om bågarna ser bra ut om man inte har testat dom. Men tack för en bra insperations källa nu när det är dags för mig att köpa ett par nya bågar. Jag använder dock glas utan styrka, för jag gillar looken av ett par fina glasögon.

2009-11-07 @ 20:17:24
Postat av: Anna

Shiiiiit vilken bra klädstil du har! Kollade igenom alla dina outfits! Alla killar borde klä sig som du! Ska genast skicka denna länk till min bror! Tur att jag hittade din blogg säger jag bara. He needs you.



Kram & tack

2009-11-08 @ 23:36:22
URL: http://annassecret.blogg.se/
Postat av: Martin!

3 eller 4, sjukt soft blogg btw:)

2009-11-09 @ 22:08:10
URL: http://strayboy.blogg.se/
Postat av: Marcus Bergman

Vart kan man hitta glasögonen från Persol? Gillade dom skarpt. Tack för en bra blogg!

MVH

Mackan

2009-11-17 @ 22:10:41
Postat av: Simon

CB: Kul att det uppskattas.

Stefan: Det är snyggt med glasögon tycker jag, har man dessutom ingen styrka så blir det ju billigare :)

Anna: Haha, tack så mycket. In med brorsan bara, vi ska lära honom allt vi kan :)

Martin!: Intressant val.

Marcus: Bågarna på bilderna är från Optiker Jahnke i Jönköping. Persol finns annars hos lite mer välsorterade optiker. Med andra ord inte Specsavers, Smarteyes och dylikt. Kul att du gillar bloggen!

2009-11-17 @ 22:41:54
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Erik

klistermärken ska av:O

2009-11-24 @ 01:02:19
URL: http://erikeliasson.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja Erik, klistermärken ska av. Men först när man köpt och glasat bågen.......

Mycket trevlig blogg killar!! Ska tipsa sambon!

2009-12-01 @ 18:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner