Tenta och åter tenta - och en t-shirt

Hej kära läsare
Sedan senaste inlägget har två tentor skrivits. Det har varit fullt upp med andra ord, men nu är det inte tenta fören nästa onsdag så idag får det bli att klämma in ett inlägg. Igår firade jag min tentatriumf med en ny t-shirt, och det är inte något som min garderob svämmar över med. Karls and Waldebrands kom den ifrån och det som tilltalade mig var främst kvalitén. Otroligt mjuk och go bomull, det kanske kan bero på att det 30% organic cotton. Eller så är det inte det, men det känns ju bra för den miljömedvetna sidan allafall. Nåväl - denna gång blir det ingen outfit med t-shirten, men i sommar kan jag tänka mig att den gör sig bra med ett par schysta shorts.
Må gott
/Per


T-shirt, Karls and Waldebrands, 599kr

Kommentarer
Postat av: dmartinsson

Snygg!

2010-02-18 @ 19:31:24
URL: http://themuffetman.blogg.se/
Postat av: dmartinsson

Svar: ja det va de jag menade! :P

2010-02-18 @ 23:19:39
URL: http://themuffetman.blogg.se/
Postat av: Kim Denzler

Hej Per!



Skönt statement på tischan!!



Vill inte verka nedslående men som du antyder är det troligtvis inte den organsika bomullen som du kan tacka för den mjuka kvaliten. Tvärtom en organisk bomull är ofta något "kärvare" då den vanligtvis innehåller bla spår av frökapslar(neps. Troligtvis är tröjan merceriserad (en behandling med natronlut) som gör att bomullen får ökad styrka, glans och mjukhet! Tyvärr är natronlut starkt frätande etc. Vad jag försöker säga är att det är svårt att vara en miljömedveten mode-konsument:(



Hoppas tentan gick bra:)



2010-02-21 @ 16:51:25
Postat av: henrik ekwall

tjena grabbar. det är en fantastisk blogg ni har men rätt taskig uppdatering. jag vet att ni har fullt upp med tentor men gärna nått litet meddelande då och då så vi vet att ni lever ;)



Mvh Henrik Ekwall

2010-02-22 @ 20:38:00
Postat av: Frans

Vill bara passa på att slänga in ett gott ord för er blogg. Good shit, lite dålig uppdatering bara.

Keep up the good work!



/Modekåt 25-taggare

2010-02-22 @ 21:22:43
Postat av: Martini

Heej, tycker tröjan är riktigt snygg, bara ett litet fel med den. Ordet "belive" stavas "believe" vilket stör mig något.

2010-02-24 @ 06:40:03
Postat av: Per

Kim Denzler: vad jag menade var att man fick bilda sin egen uppfattning om den organiska bomullen. men om det är som du säger så är det kanske just det som är anledningen till att det bara är 30% organisk.



Henrik & Frans: tack och vi ska blogga så mycket vi hinner. förhoppningsvis leder det till att det blir fler inlägg.



Martini: är välmedveten om att det är felstavet, men jag tror att det är medvetet för att budskapet "we live we eat" (blå text) ska komma fram bättre. men det är bara vad jag tror, det skulle ju kunna vara så att den som designade trycket inte har riktigt koll.



Väl mött

2010-02-24 @ 12:14:00
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Lina Mattsson

Den e jätte snygg;) Oh ja det e 30% (ekologisk) :) Deras kläder e väldigt snygga och orginella :) Är modell för deras tjejkläder nämligen :)

2010-03-18 @ 19:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner