Den nya skjortan

Hej kära läsare
Fyllde år för ett par dagar sedan. Fick då ett presentkort som jag använde till att införskaffa en ny skjorta. Skjortan kommer från Boomerang och är av klassisk Oxford, Tailored Fit-modell. Det jag gillar med denna skjorta är, förutom att den sitter skönt, är att den är tvättad ett par gånger så att den är riktigt mjuk och skön. Tillsammans med ett par shorts så blir det en skön och somrig preppylook. Kombinera gärna med ett par loafers eller seglarskor om du vill ha lite ytterligare preppy/överklasskänsla. Jag valde att köra med mina Chuck Taylors som ger en något mer neutral och lite svalare känsla. Dammade även av mitt gamla tigerbälte, spännet är kanske inte det snyggaste men jag älskar flätat.
Ha det fint mina vänner
/Per


Skjorta, Boomerang, 899kr
Shorts, H&M
Skärp, Tiger of Sweden
Skor, Converse Chuck Taylor
Klocka, CK

Kommentarer
Postat av: Jocke

Enkelt och snyggt utan krussiduller. Gillar kombinationen höga converse till shorts. Tycker även du bär upp shortsen kalas, blå är både snyggare och passar dig bättre just nu (måste ha rejält bruna ben för att komma undan med vita shorts:)

Tycker även att du hittat en bra gräns för hur korta shorts en kille kan ha(dvs gränsen mellan enorma á la hiphopare eller superkorta som på en tjeckisk lastibilschauafför)

2008-06-09 @ 16:55:35
Postat av: Charles

Snyggt! Den här outfiten föll verkligen mig i smaken. Välklatt med en liten sportigare, modernare touch, tack vare converse-skorna.

2008-06-09 @ 17:24:40
Postat av: Per

Jocke: Tack så mycket. Tycker dock att man gärna får ha lite kortare shorts om man känner för det men det kanske bara är jag.



Charles: Tackar och bugar för berömmet

2008-06-10 @ 12:23:29
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Jones

Snygg skjorta och den satt bra med. Men till skillnad från Jocke så tycker jag inte att det ser speciellt bra ut med höga Converse till shorts. Men det är väl mer en fråga om smak än om stil.

2008-06-11 @ 13:54:32
Postat av: greg

ser propert ut. chuck taylors kan man ha till nästan allt verkligen.

2008-06-11 @ 15:44:29
Postat av: W

hade sett tio gånger bättre ut med ett par loafers..

2008-06-15 @ 20:54:41
Postat av: erik

jag letar överallt på hm:s hemsida hittar inte shortsen , kan du skicka länk tror du?

2008-06-18 @ 01:52:57
Postat av: Per

erik:

NEDSHO" rel="nofollow">http://shop.hm.com/se/?action=viewshoppingwindow&dept=HERRNEDSHO

här bläddrar du fram till de shortsen som kostar 149kr. Dock så verkar det som att de som jag har har utgått och de har istället gett modellen en ny färgskala me ndet röda var verkligen läckra...



W: som jag skrev så funkar loafers mycket bra men jag var ute efter att dressa ner det hela lite grann



Väl mött

2008-06-18 @ 11:26:38
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: W

Ajo men de jag mena var att höga cons passar inte till shorts.



Snygg skjorta för övrigt... har en likadan fast i rödvit.

2008-06-18 @ 18:54:42
Postat av: ACO

Orkar inte läsa alla andras kommentarer så ngn kanske redan skrivigt detta. MEN jag tkr för en gång skull att det ser riktigt bra ut. Skjortan är riktigt snygg å shortsen med.



Det som dock är fult är höga converse till Shortsen sådär, kör på dina nya från skopunkten istället! Dom ska jag fanimej köpa btw=)



Sen så har du ganska grova ben så det kan se lite dumt ut med så låga shorts. Jag lider av detta med själv ganska mkt men folk brukar säga att dom tkr det är snyggt så det tkr dom antagligen på dej med!



Sen borde du köra ett annat skärp, gigantiska flätade skärp är inte tjeckt serru!

2008-06-26 @ 00:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner