Second Hand

Hej kära läsare
Måndag morgon och för första gången på länge så väntar en vecka utan en väldig massa att göra i skolan.

Därför tänkte jag att vi öppnar veckan med ett litet inlägg på här på bloggen. Det är en del som har frågat om våra second hand-fynd. Mitt senaste fynd gjorde jag i torsdags på Emmaus på Linnégatan, Göteborg. Det var en mörkblå stickad slips till det högst humana priset av 70kr. Extra bra kändes det eftersom jag bara några veckor tidigare varit nära att köpa en snarlik från Boomerang för 400kr.

En annan affär jag kan rekommendera är Ragtime. Detta är lite dyrare men det är också utvald second hand och man kan hitta riktigt häftiga grejer. Ni som följer bloggen vet ju även att Simon fyndat bl.a en portfölj och bröstnäsduk och detta har han gjort på Erikshjälpen i Kalmar.

När det kommer till outfiten där jag passat in slipsen så är det väl inget speciellt egentligen. Enkelt och diskret som sig bör en måndag.
Peace out
/Per


Slips, Second hand, 70kr
Skjorta, Boomerang
Kofta, H&M
Jeans, Acne
Skor, Converse hi-tops

Kommentarer
Postat av: Emil

Hej!

Först av allt vill jag säga att ni har en riktigt schysst blogg. Ska fortsätta följa i framtiden.

Nu till min fråga. Jag har tidigare inte varit särskilt modemedveten, men nu på sistone har jag hamnat i någon sorts "identitetskris" eller vad man ska kalla det. Jag känner helt enkelt att min garderob inte räcker till. Jag vill därför påbörja en rejäl make-over. Hur tycker ni jag ska gå till väga? Jag har alltid gillat hur män klädde sig förr, säg 50-60-talet, så det är kanske åt det hållet jag sneglar. Gamla filmstjärnor som Paul Newman, Steve McQueen etc. Uppklätt, men ändå lite lite slarvigt på något sätt. Har ni något tips?

2010-03-22 @ 22:00:53
Postat av: slipsKnut

typiskt snygg slips Per!vilket kap.ska hålla utkik efter en sån själv.

2010-03-22 @ 22:36:52
Postat av: One Step Closer

Tjena Per!



Klart du får vara kritisk.



Jag har ägt runt 11 bilar under mina 8 år sen jag haft körkort. Varav 5st av dessa har varit just BMW. Att jag gjorde ett inlägg angående BMW 535 GT har inget med min praktikplats att göra. Jag har haft ett ganska genuint bilintresse sen jag varit 14-15 år gammal d.v.s. har jag ganska bra koll på fordonsbranschen.

Dessutom kör jag en del MC också och äger en Triumph Daytona 675a om du vet vad det är för modell.



Så om man säger såhär är jag inte novice på området.



Men tack för kritiken! :-)



Praktikplatsen fick jag nog tack vare att jag läser en väldigt bra utbildning, med inriktning på Marknadsföring & Försäljning. Sedan att jag har ett start bilintresse var nog ett stort plus.



Ha en bra kväll!

/Elöd

2010-03-22 @ 23:25:18
URL: http://www.onestepcloser.se/
Postat av: Tobias

Alla som är ute efter en grymt snygg väska kika in



http://www.blocket.se/stockholm/Mycket_exklusiv_skinn_vaska__urban_smith_26451241.htm?ca=11&w=1



http://www.blocket.se/stockholm/Mycket_exklusiv_skinn_vaska__urban_smith_26451289.htm?ca=11&w=1



http://www.blocket.se/stockholm/Exklusiv_portfolj_vaska_i_skinn__urban_smith_26453233.htm?ca=11&w=1



http://www.blocket.se/stockholm/Exklusiv_portfolj_vaska_i_skinn__urban_smith_26453243.htm?ca=11&w=1

2010-03-23 @ 21:19:15
Postat av: Stefan

Jag antar dock att slipsen är av dålig kvalité. Finns inga slipsar för 70kr av bra kvalité, inte ens från second hand.



Vår, vår och ännu mera vår. Kan inte vi få se ett vårinspirerat inlägg snart?

2010-03-24 @ 15:31:17
Postat av: Calle

Snygg! Stefan man får slipsar av fin kvalitet för 25kr på second hand, beror på var man handlar nånstans.

2010-03-24 @ 18:12:43
Postat av: oshee

tjena:)



jag tar studenten iår och jag undrar om ni har bra ställen där jag kan köpa kostymer för ungefär 2000kr-2300 har tänkt åka till vingåker och ta en titt tror ni det är ett bra ställe

2010-03-24 @ 18:18:39
Postat av: Anonym

Hur lång är du?

2010-03-25 @ 13:59:22
Postat av: Simon

Kostymrelaterade inlägg kommer så småningom!

2010-03-25 @ 22:28:27
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Per

: jag är 178cm lång.

Stefan: Jag tror visst att slipsen är av god kvalitét. när man handlar second hand säger inte priset speciellt mycket om kvalitén.

Emil: Kan låta som ett tråkigt svar, men man lär sig genom att studera. studera dina förebilder för att hitta "det" i deras stil.

oshee: som simon skrev, vi ska fixa ett inlägg om kostymer

Väl mött

2010-04-01 @ 17:40:12
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: oshee

aha ok :D får väl vänta till inlägget kmr

2010-04-04 @ 20:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner