Ny jeansskjorta

Hej kära läsare,

Har blivit en del shopping på sistone, nästan uteslutande nätet eftersom jag tyvärr är upptagen större delen av dagen då butikerna har öppet.

Hur som helst, häromdagen fick jag mitt paket från H&M som bland annat innehöll en ljus jeansskjorta. Jag har redan en mörkare variant från These Glory Days som jag är nöjd med, men jag vill ha en lite mer avslappnad variant och då passar en western-modell som denna bättre. Scarfen är också relativt ny, och också den från H&M.

Vad som mer är på gång får ni se i kommande inlägg. Kan avslöja att det är ytterligare en skjorta, denna från 16th collection. Men den var så usel i modellen att jag fick lämna in den till skräddaren, så se upp där om ni inte vill ha en väldigt lös och kort passform.

Sköt om er,
/Simon


Skjorta, 249kr, H&M.
Scarf, 30kr, H&M.
Jeans, Julian Red.
Skor, Chuck Taylors.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Trevlig skjorta, ska nog se om jag kan få tag i en på stan sen idag. Jag skulle dock inte kört jeans till jeansskjorta, även om de skiljer mycket i färg.



Jag har samma erfarenhet av skjortor från 16th collection, väldigt stor och lös passform, men kort med korta ärmar. Funderade också på att lämna iväg till skräddaren, men det kostar ju ungefär lika mycket som själva skjortan och jag hade tre stycken så det fick bli retur.



Tråkigt nog tycker jag att korta skjortor med slapp passform verkar vara inne nu för tiden. T.ex our legacy har många fina skjortor men M är väl slappt på mig och S trångt över axlarna. Och att köpa en skjorta för 1500:- för att sedan sy in den är knappast ett alternativ för mig!

2010-05-13 @ 11:45:24
Postat av: Claes

Snygg skjorta! Ser ut att vara bra passform till skillnad från många andra H&M skjortor. Riktigt bra köp måste jag säga.

2010-05-13 @ 15:21:34
Postat av: KJ

har en likadan själv som ja är väldigt nöjd med. gillar scarfsen passar bra till den lite ledigare stilen du beskriver, funderar på att skaffa en ja med den kostade ju ingenting knappt. keep it up.

2010-05-13 @ 18:11:02
Postat av: Max

Du bodde köpa converse i läder! blir aldrig sktitga och dubbelt så snygga!

2010-05-15 @ 17:37:15
URL: http://taxmannen.blogg.se/
Postat av: Kalle

spanade runt lite på nätet efter skjortor och hittade en hemsida som säljer skräddarsydda skjortor. Jag läser ofta er blogg och blev lite nyfiken, har ni provat något sånt? Är det bra?

2010-05-31 @ 19:40:57
URL: http://www.skjortmakarna.se
Postat av: Henrik

Vad heter Julian Red-modellen? :)

2011-02-19 @ 09:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner