Tisdag

Hej kära läsare
Idag är det plugg och imorgon är det tenta som gäller. Men just i detta ögonblick så har jag tagit en paus från böckerna för att inviga en ny vecka här på Killarmedkoll. Kläderna ni ser på bilden har jag egentligen inte haft på mig så mycket mer än till och från skolan då det är klinikkläder som gäller där, vilket känns lagom moderiktigt att glida runt i.

Skjortan är min "mixed-fabrique" och den gör att det, vid första anblicken, ser ut som man bär slips. På fötterna sitter mina Bobbie Burns-kängor och här är det invigning av nya klackar. Omklackning är verkligen något man borde göra med jämna mellanrum på alla skor man planerar att använda en längre tid. Nu väntar böckerna.

Peace out
/Per


Kavaj, Tiger
Kofta, H&M
Skjorta, Asos
Jeans, Julian Red
Kängor, Bobbie Burns
Klocka, CK

Kommentarer
Postat av: Oscar

Snygga kängor! Håller definitivt med om att omklackning förlänger livslängden på skorna!



Vad ska tenteras?

2010-05-04 @ 19:42:20
Postat av: Per

Oscar: Tack och tack för kommentaren. Kursen heter diagnostik, patientomhändertagande och medicinsk etik, ganska löst ämne så man får fundera desto mer själv.

2010-05-04 @ 20:21:11
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Peter

Dum fråga kanske men på vilket sätt förlänger en omklackning livslängden? Jag antar med åldern på dina skor att klackarna inte var nednötta ännu?



MVH

2010-05-04 @ 22:59:17
Postat av: Anonym

Hoppas att det gick bra på tentan lillebror! Puss

2010-05-05 @ 10:25:36
Postat av: Per

Peter: skor av den här typen har en klack som består i två delar, en del som man sliter på och en del som man fäster "slitdelen" i. använder man skorna för länge utan att klacka om så kanske man börjar slita på delen som inte ska slitas på och då är det för sent att klacka om och därmed förkortas livslängden därför att klacken slits snabbare än vad skinnet gör.

2010-05-05 @ 19:26:08
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Fabian

Kan du kanske länka vart du köpte skjortan, hittar inte den, tack!!

2010-05-06 @ 11:09:33
Postat av: Per

Fabian: När jag köpte den så var den nedsatt till under halva priset så om du inte hittar den så beror det nog på att den inte finns längre. Men mixed-fabrique och patchwork-skjortor är det många som kör med så det ska säkert gå att hitta.

2010-05-06 @ 19:02:36
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner