Första Hjälpen

Hej kära läsare
I mitt förra inlägg skrev jag om att jag hade impregnerat min jacka med impregneringsspray. Detta är även något man bör göra med sina skor nu till hösten och detta för oss osökt in på skovård. Har du ett par skor i läder/skinn så håller de längre och blir snyggare om du då och då lägger lite tid på att vårda dem.

Börja med att gnid in dem med skokräm, en nylonstrumpa går bra att använda till det, och använd sedan en skoborste för att putsa upp lite glans. När det kommer till impregnering så börjar du med att göra rent skorna (för smutsen vill du ju inte impregnera fast i skon), spraya sedan ett jämnt lager och låt torka i minst 10 minuter. Upprepa sedan proceduren med jämna mellanrum så får du ett skydd som håller i sig.
Ha det fint
/Per


Skokräm för svart läder, Kiwi
Skokräm för brunt läder, Kiwi
Impregneringsspray, Kiwi
Skoborste, ?
(Jag kommer inte ihåg vad varje produkt kostade var för sig, men för allt på bilden gav jag ~150kr)

Kommentarer
Postat av: Kim Denzler

Hej Per!



all form av skokräm får mig, att med en svag känsla av obehag, tänka tillbaka på min tid som minröjare i lumpen. Där förefall skovård vara just det som fick motståndaren på fall!?!



Hur som helst är det kanske just dessa minnen som är en av flera anledningar till att dina Refined by Bobbie Burns ser så mycket bättre ut än mina..?



Tack för en bra blogg!



Nu ska jag putsa lite..

2010-09-09 @ 00:00:04
URL: http://www.kimdenzler.com
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-09 @ 22:30:09
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner