Seglarskor

Har sneglat en del på seglarskor senaste tiden. Tycker det kan vara svårt att hitta en snygg sko att ha till chinos. Tygskor, t.ex kawasakis, funkar skitbra att dressa ner ett par chinos med, men ibland vill man ha något lite snyggare och då kan det bli lite klurigt. Personligen tycker jag att "vanliga" finskor ser lite halvdant ut med chinos till. Då finns seglarskon där som en räddande ängel.
Besökte en Vagabond-outlet häromdagen och hittade ett par mörka seglardojjor, helt i skinn, med snörning i vit läder. De finns i en vit variant men jag är inte så förtjust i vita skor, såvida det inte är tygskor. För den som gillar vita skor, i det här fallet seglarskor, så hittade jag ett par riktigt kaxiga ennar på asos.com.
Seglarskor funkar till det mesta egentligen, med rätt överdel, men lämpar sig bättre på vår- och sommarhalvåret.

/Simon

image18


Överst, Seglarsko från Vagabond. 549kr.
Nederst, Seglarsko från Hudson (asos.com). 892kr.


Kommentarer
Postat av: Filip

Riktigt schysst blogg fortsätt med dom täta inläggen.

2008-04-02 @ 21:58:56
Postat av: TINTIN

Är inne på samma spår. HAr spanat in ett par härliga beiga chinos från Whyred nu gäller det bara att hitta de perfekta skorna. Kanske vita eller blåa seglarskor skulle fungera bra?

2008-04-03 @ 15:24:15
URL: http://letusbuyhappiness.blogg.se
Postat av: Lollo

dom svarta var snygga, stilrena!

2008-04-03 @ 15:31:07
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: Simon

Filip: Tackar-tackar! Vi kommer fortsätta i samma stil som vi gjort hittils, kul att du gillar bloggen.
TINTIN: Whyred har snygga chinos, har spanat en del på dem jag med. Jag skulle köra på blå seglarskor, föga förvånande kanske :)
Lollo: Roligt att du gillar dem. Jag tycker också bättre om de svarta, de vita blir så skrikiga på nåt vis.

2008-04-03 @ 16:46:36
URL: http://killarmedkoll.blogg.se
Postat av: ida

hej killar!
ni är superduktiga. så fint ni gör. :)
vill bara göra er uppmärksamma på att er blogg har givit upphov till en liten minidiskussion på min blogg. läs o få er ett gott skratt.
ha det fint killar. hoppas vi ses snart.

2008-04-04 @ 11:52:56
URL: http://labellevie.blogg.se
Postat av: anna

nämen simon!! bloggar du utan att jag vet om de!! :O
riktigt kul iaf! du är nog den mest välklädda killen jag känner så passar ju utmärkt att du sprider din kunskap lite till den mer o-klassiga skaran pojkar där ute :P

2008-04-06 @ 14:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner