Sicko

Det har varit lite lugnare med skrivandet sista dagarna. Jag har gått och blivit krasslig och Perka försöker gnugga geniknölarna till någon trevlig uppsats han skriver. Vi hoppas ni har överseende med detta.
Jag tänkte att jag skulle passa på och ta upp en topic ändå när jag ändå pallrat mig fram till datorn. Det jag tänkte ta upp är hur tråkigt det är när våra kära modebolag lägger produktionen i Kina. Jag köpte mitt tredje par Filippa K-chinos för sisådär tre månader sedan. Förutom att de ändrat lite smådetaljer på modellen så hade de även ändrat "made in"-tagen till China istället för Bangladesh, där de gjorts tidigare. "Potejdo, potaado" tänkte jag för mig själv, tills idag, då jag upptäckte att sömmarna börjar lossna så smått på två ställen. Man har ju hört talas om billiga jeans där man använder sytråd som inte är tillräckligt stark i förhållande till denimtyget, och därmed spricker.
Hoppas innerligt att det bara är jag som gått emot någonting och att det inte är så att kvaliteten har tagit stryk av att produktionen blivit flyttad, då blir man ju lite förbannad.

image24

Någon annan som har haft liknande erfarenheter?

/Simon


Kommentarer
Postat av: C

Vanligt problem bland deras brallor tyvärr, enl. erfarenhet.

2008-04-15 @ 09:39:04
Postat av: Dino

Synd på skadan, mep prova gå till skräddare om du är så rädd om de?

2008-04-16 @ 16:58:42
URL: http://www.muftic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner