Sportpreppy

Det fina vädret fortsätter och klädvalet därefter. Har i dagarna utökat shortsartilleriet med ett par gröna shorts från H&M. Publicerade ett inlägg med just gröna shorts för ett tag sedan och har hållt utkik sen dess. Det är samma modell som de beige shortsen jag köpte från H&M för inte allt för länge sedan. Det jag inte gillar med dessa är att knapparna också är gröna, så de får jag byta till någon mörkbrun variant så småningom. En annan komplikation med gröna shorts är att man bör ha solat sig lite innan, annars ser man lätt en smula blek ut :)

Dagens outfit är alltså lite sportprepp, som titeln antyder. Gröna shortsen kommer som sagt från H&M och kostar 149kr. Marinblå pikétröja från Boomerang, klocka från D&G, skärp från Gant och skorna är av märket Kawasaki.


Sköt om er,

/Simon



Piké, Boomerang.
Shorts, H&M, 149kr.
Skärp, Gant.
Klocka, D&G.
Skor, Kawasaki players.

Kommentarer
Postat av: Jacob

Har inte hört talas om "sportpreppy" innan men det var verkligen snyggt. Varken för över eller under dressat.

2008-06-03 @ 13:29:50
Postat av: Kalle

Vad är det för material shortsen är gjorda av? Är det H&Ms linneshorts eller de där strama bomulls shortsen?



2008-06-03 @ 13:51:24
Postat av: Jens

Jag är nytillkommen läsare på bloggen och jag gillar det jag sett! sparas i favoriter

2008-06-03 @ 14:26:52
Postat av: Jocke

Enkelt och snyggt men jag gillar verkligen inte skorna. På något sätt ser de enormt klumpiga ut på dina bilder men det kanske bara är på bild?? Känns iaf lite lustigt då det är helt vanliga tygsneakers...

Annars såg det som vanligt bra ut:)

2008-06-03 @ 14:32:08
Postat av: Adam

Tja! Nykomling på sajten. riktigt schyssta plagg av både dig och Per. Jag undrar bara hur mycket dina kawasaki players skor kostar?

2008-06-03 @ 16:55:12
Postat av: Simon

Jacob: Det var en term jag slängde ihop själv :) Kul att du gillar det iaf.



Kalle: Det är H&Ms bomullsshorts som jag har vikt upp en aning.



Jens: Välkommen! Kul att du tycker om den.



Jocke: Ser de verkligen så klumpiga ut? :) De är väldigt nätta i verkligheten nämligen. Och storleken är 41, så det kan inte vara det heller. Jag ville ha en lite sportigare framtoning, därav skovalet. Men det kan vara bilden som luras lite. I vilket fall så är det bra med feedback, det ska du ha tack för!



Adam: Välkommen! Roligt att höra. Kawasaki-skorna kostar 399kr.

2008-06-03 @ 17:40:05
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Sanna

Snyggt där!

2008-06-03 @ 20:16:26
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: bella

shiet! jag måste inhandla ärtgröna shorts :P galet snyggt!

2008-06-04 @ 13:35:35
URL: http://brutalabella.blogg.se/
Postat av: jones

Äckligt snygga shorts faktiskt. Håller helt med dig om knapparna också. Vad kombineras dessa gröna shorts bäst med?

2008-06-05 @ 12:32:48
Postat av: Karl

Vad tränar du för nåt, om man får fråga? :) Schysst outfit också! Shortsen och skärpet är riktigt grymma!

2008-06-06 @ 13:21:50
Postat av: Simon

Sanna: Man tackar!



bella: Tack-tack!



jones: Tack, jag tycker att man ska ta något inte allt för skrikigt till, kan lätt bli för mkt då.



Karl: Tack, jag tränar på gym 3 ggr/vecka :)

2008-06-07 @ 11:38:40
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner