Tema: Studenten

Hej kära läsare
Sommaren är onekligen här och det börjar bli dags för alla tredjeringare att ta studenten. För många kommer detta bli en av de roligaste dagarna i livet och då vill man ju givetvis vara fin. Så vad ska man då ha på sig?
Om det var jag som skulle ta studenten så skulle jag satsa på en klassisk look och spetsa till det hela med lite utstickande accessoarer. Alla goda ting är ju som bekant tre och eftersom vårens färg är blå har jag lagt in tre blå färgklickar till en klassisk svart kostym. Sedan går det ju att variera i det oändliga, men tänk klassiskt och satsa på detaljerna så har du ditt på det torra. Inte minst när du om 20 år sitter och tittar på kort från din studentdag. Hoppas jag lyckats väcka lite inspiration och idéer.

På återseende

/Per


Kostym, Armani
Näsduk,
Skjorta, Velour
Slips, Cojak
Skärp, WhyszeckRefinedStreet
Strumpor, H&M
Skor, Vagabond

Kommentarer
Postat av: Lucas

Inte dumt alls. Håller verkligen med om att köra på klassiskt och satsa på detaljerna istället. Snyggt jobbat Per, fortsätt så.

2008-06-05 @ 12:00:09
Postat av: Adam

Jävligt snygg kostym! Gillar oxå dom blåa detaljerna skarpt! Keep it up

2008-06-05 @ 12:45:10
Postat av: Sanna

Tack. Ja, det känns som att den redan är här nästan.

2008-06-05 @ 14:09:41
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: anna

inte illa men ett tränat öga ser skillnad på en riktig Armani-kostym och en som inte är det. så vilket märke är de på kostymen på riktigt?

2008-06-06 @ 01:46:04
Postat av: Anna

i really like the combination of the belt and the great socks! all those blue highlights make the suit fun.

2008-06-06 @ 01:46:56
URL: http://coffeefashionandtv.blogspot.com/
Postat av: Per

anna: Tack. Kostymen är faktiskt en Armani och jag har inte behövt köpa den. Har ärvt den, sytt om den rejält (i princip är varenda söm bytt och det var inte billigt men om man ser till vad det kostar att köpa en ny kostym så var det bra) och bytt knapparna på den då jag hellre ville ha lite mer diskreta knappar.



Lucas, Adam & Anna: Trevligt att ni gillade outfiten, tackar och bugar för berömmet.

2008-06-06 @ 11:22:26
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Bo

Snyggt och prydligt, gillar inte de vanliga kritstrecksrandiga kostymerna. Tycker du har gjort ett bra jobb här, ser modernt ut på nåt sätt

2008-06-07 @ 00:38:37
Postat av: anna

men hur ofta syr man om en Armani totalt så att den inte längre ser ut som en Armani? nä du! jag tror dig när jag ser lappen!

bra blogg i övrigt! :)

2008-06-07 @ 13:54:53
Postat av: hemlig beundrare

jag brukar oxå köpa märkeskläder, nästan uteslutande D&G och sedan sy om dom så att dom ser ut att komma från ett mycket billigare märke, typ H&M eller liknande. bara för att få den där rätta vintage/secondhand-känslan!

"eller ente!" haha

2008-06-07 @ 14:04:10
Postat av: Per

Anna (och hemlig beundrare antar jag): Jag gillar inte att bli anklagad för att vara en lögnare så jag laddade upp en liten bild på etiketten. Håller även i en liten lapp där jag har skrivit mitt namn så ni inte får för er att det är en bild jag hittat någonstans på internet.

Anledningen till att jag sydde upp den var givetvis för att den skulle passa och inte för att få någon slags vintagekänsla över den. Köper inte märkeskläder och syr om dem men som sagt så ärvde jag denna och vad har man för användning av en kostym som inte passar? Och om det nu skulle vara så att den ser ut att komma från H&M så beror det endast på bilderna för kvalitén på den är intakt och otroligt skön.



Väl mött

Per

2008-06-07 @ 14:44:03
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: anna

jag ger mig, trodde verkligen inte att det var en äkta, men jag lyfter på hatten och erkänner mig överbevisad.

som sagt bra blogg, inget snack om den saken.

2008-06-07 @ 16:23:40
Postat av: resenären...

tror iofs inte att det är en äkta armani, om vi ska föra konversationen vidare.. tror garanterat att du sytt upp den i thailand eller nåt liknande. där kan du få vilket märket du vill till ett jättebra pris !!! guud va bra

2008-09-10 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner