Outfit Lördag

Hej kära läsare
Lördagen var en underbar dag med sol och lagom värme. Därför var byxvalet inga problem, det blev givetvis shorts. Ganska skönt då det regnade alla dagar utom en i Rom. På överkroppen var det inte lika självklart men till slut fastnade jag för en skjorta jag sydde upp föra året. Vit med axelklaffar och bröstfickor är den. istället för att rulla upp ärmarna så har jag bara vikt upp dem lite slappt. Tydligen så är Dior Hommes nya chefsdesigner och den legendariske Hedi Slimanes efterträdare Kris van Assche en förespråkare av denna modellen och jag måste hålla med om att det ger en skön avslappnad look. En annan fördel är också att det är betydligt smidigare att bara vika upp än att rulla och hålla på. På sommaren får man faktiskt vara lite lat. Tröjan som åkte på till kvällen köpte jag i Rom nu när jag var där och den får väl räknas som ett fynd. Äger mest bara koftor så en vanlig stickad tröja var på sin plats tyckte jag. Sist men inte minst satta jag på mig ett par loafers. Enligt mig är loafers med någon detalj på, typ ett spänne eller tofsar, snyggast och loafers bärs med fördel utan strumpor. Dessa jag har på mig på bilden får väl räknas som ett fynd även dem eftersom de endast kostade 50kr - i Thailand förvisso men ändå.
Ha det trevligt i solen!
/Per



Tröja, Zara Man, 25 Euro
Skjorta, Skräddarsydd
Shorts, H&M
Loafers, Roberto

Kommentarer
Postat av: Pelle

Snyggt! De sägs ju att blått är vårens trend färg så du har ju prickat rätt även där

2008-05-26 @ 18:47:36
Postat av: Anonym

2008-05-26 @ 21:20:56
Postat av: kristin

svar: jo samma här :). hon har oftast snygga kläder :)

2008-05-26 @ 21:21:34
URL: http://fkj.blogg.se/
Postat av: Jocke

Enkelt och snyggt. Inga dåliga loafers fynd, Thailand är gött ibland....

2008-05-27 @ 09:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner