Ruggigt rusk

Hej kära läsare
För ett litet tag sedan fick vi en önskemål på tips hur man klarar sig undan höstrusket. Idag har det verkligen varit höstrusk här så jag tänkte visa hur jag gör.

För det första så är det riktigt skönt med en varm tröja, allra helst av ylle, eller kashmir om man vill lyxa till det. Modellen ni kan se här kommer ifrån H&M och är en 80% lammullsblandning. Den är riktigt skön och då priset ligger på blygsamma 299kr så får den anses vara ett fynd.
Sedan har vi skorna och som ni vet så är skorna alltid viktiga. På bilderna har vi ett par Clark's Desert Boots och även dessa är nya för säsongen. De är en riktig gammal klassiker och lämpar sig väl på hösten tack vare sitt tjocka skinn och isolerande rågummisula.
Sist men inte minst så är det väldigt skönt med halsduk när det är lite ruggigt ute. Även här passar det väldigt bra med en i ull (se upp så den inte sticks bara)  eller en i kashmir. Halsduken jag har på mig är från Ralph Lauren och gjord i lammull vilket inte är dumt. Säsongens snyggaste halsduk står däremot Sir Paul Smith för. Som ni säkert kan gissa så är det en dyr och randig halsduk i kashmir jag tänker på. 1100kr kostar den och är förmodligen värd det också :)

Detta är en bra grund att stå på när man ska ut och möta vädret. Regnar det så rekommenderar jag att du slänger på dig en regnjacka över och är det bara lite kallare än vanligt så varför inte en snygg ullrock. Tänk bara på att plagget du har ytterst uppfyller den funktion som krävs, och gör plagget det med finess så är det ett stort plus.
Have it
/Per


Skor, Clark's, 1099kr
Tröja, H&M, 299kr
Halsduk 1, Ralph Lauren
Halsduk 2, ? (present av farfar)
Jeans, Acne

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hallå grabbar, grym sida, vet ni nån bra sida där man kan handla Gant, henri loyd kläder eller liknande

2008-11-18 @ 15:57:19
Postat av: Per

Andreas: Är inte så inne på nätshopping men ett par andra märken du borde kolla upp är Boomerang och Morris.

2008-11-30 @ 13:03:22
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner