Skjorta

Hej kära läsare.

Under sommaren har jag handlat på mig en och annan skjorta. Jag har alltid haft väldigt svårt för s.k. "cut away"-kragar, dvs när kragens snibbar sitter lite glesare. Får en bild av en hafsigt klädd affärsmans-wannabe när jag tänker på det. Dock så har jag sett flera höstkollektioner (bla Filippa K) med skjortor av cut away/button down-modell, något som jag faktiskt tycker ser rätt snyggt ut.

Till saken, under semestern sprang jag på en vanlig vit skjorta med en ovan beskriven krage och lite smalare snibbar, så jag slog till. Jag var inne på Zara och hittade flertalet billiga skjortor med riktigt bra passform, så det fick bli en sån här bland annat. 19.90€ kostade kalaset, ett bra pris :)

Vad har ni för åsikter kring kragen? Ful, snygg eller rent av fulsnygg?

/Simon



Skjorta, Zara, ~190kr.
Kavaj, Riley Black.
Jeans, Acne.
Skor, Boss.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Personligen anser jag att det snyggaste är Turn Down ( vanlig, klassisk krage)eller vanlig buttondown.



Håller med dig angående cut away, väldigt svårt för dem jag med.



Angående din krage, helt okej! Roligt med lite variation men faller inte rikgt mig i smaken.



2008-09-25 @ 15:45:35
URL: http://stilbolaget.se
Postat av: Robert

Vilken underbar blogg man hittat då! Jag undrar Simon vad du har för modell på acne jeansen?

2008-09-26 @ 16:49:54
Postat av: Simon

Oskar: Som sagt, kul med lite variation. Särskilt när det inte kostar mer.



Robert: Haha, roligt att höra. Spread the word :)

Acne-jeansen är av modellen "Max", tvätten heter "raw".

2008-09-27 @ 14:19:14
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Daniel

Gillar Boss skorna!



Vart är dom inköpta?

2008-09-28 @ 19:35:11
Postat av: Filip

Tjena! Jag tycker den vita skjorta ser riktigt bra ut! Du klär dig väldigt stilrent vilket gör det riktigt snyggt! Närmsta Zara ligger ca 35 mil ifrån mig, du vet inga andra som har liknande skjorta? Skulle va kul om någon av er visade upp en outfit med någon höstjacka, de börjar ju bli lite kyligt! Tack för en bra blogg!

2008-10-02 @ 14:08:48
Postat av: Erik

Skön skjorta, verkar sitta perfekt på dej;) Uppskattar om du kunde skriva priserna på plaggen.

2012-01-16 @ 21:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner