Badrummets bästa vänner

Hej kära läsare
Ännu en helg och ännu en tenta avklarad. Nu är det bara tentan nu på fredag och sedan väntar två tentafria helger - sweet. Men nu ska vi beta av dagens ämne, nämligen badrummet.
Simon och jag har vid tidigare tillfällen skrivit om vikten att tvätta sitt ansikte, och eftersom vi anser det vara av så pass stor vikt så fortsätter vi med det även idag, men gör även ett par tillägg för andra delar av kroppen.

Vi börjar med området som jag håller på att utbilda mig inom,  nämligen munnen. Munhygien är viktigt av flera anledningar, men eftersom bloggen är av en viss genre så håller vi oss till den. Tandborste och tandkräm behöver vi väl inte nämna, men jag kan tänka mig att många slarvar med tandtråden. Själv kör jag med så kallade flossers som är betydligt smidigare än klassisk tandtråd. Det är viktigt att använda tandtråd för hur väl du än borstar så får du inte bort alla bakterier mellan tänderna och dessa kan verkligen lukta bajs. Munskölj är inget jag rekommenderar ur medicinsk synpunkt, men det ger en fräsch andedräkt.

Vidare på listan så har vi en schyst handtvål. Illaluktande händer och smuts under naglarna är inte ok. Sedan kommer vi till ansiktet och här är det viktigt att rengöra på djupet. Jag gillar L'oréal Men Expert och de kom ganska nyligen med en ansiktstvätt som är lite mildare än den vanliga. Så jag köpte den och scruben och jag måste säga att jag gillar dem. Scruben är den bästa ansiktsscrub jag testat faktiskt. Efter du tvättat ansiktet ska du återfukta och även här är Men Expert Matt & Pure min favorit.

När vi ändå är igång och snackar fukt kan jag nämna att det inte är så dumt att fukta resten av kroppen också. Just nu kör jag med Aloe Vera-serien och jag gillar denna, neutral lukt och bra effekt. Satsa även på ett bra Schampo och en bra tvål. Organic Surge är ett bra alternativ utan en massa onödiga kemikalier och Aussies schampo må lukta lite "tjejigt", men väldigt gott. Tvättsvampen är inget måste, men jag kan rekommendera den. Döda hudceller avlägsnas samtidigt som tvålen blir effektivare. Nu kanske ni undrar varför jag inte har tagit upp deo och eau de toilette. Deo, eller ännu hellre antiperspirant, är väl ganska självklart att man bör använda, men eau de toilette ser jag verkligen inte som någon nödvändighet. Har man tvål och schampo som luktar gott så behövs varken eau de toilette eller hårprodukter. Men det är ju bara vad jag lever efter just nu. Jag har även helt oparfymerad tvål och shampo i mitt badrumsskåp och då är det ju en annan situation.
Peace out
/Per


Handtvål, Companie de Provence
Tandvårdsprodukter, Colgate
Tvättsvamp, Åhlens
Ansiktsvård, L'oréal MenExpert
Kroppslotion & body cream, Aloe Vera
Schampo, Aussie
Tvål, Organic Surge

PS. Notera att med munskölj så menar jag Listerine, Colgate (den på bilden) etc. och inte Flux som faktiskt kan ha positiv inverkan på din munhygien.DS

Kommentarer
Postat av: Stefan

Använder snarlika produkter som du, förutom i.d shampoo och balsam, barnängens duschcreme. Jag använder också wax med namnet urban från Lanza

Mvh

2009-12-02 @ 19:57:51
Postat av: Bobby

Måste rekommendera schampoot från label.m (gentle cleansing shampoo). luktar som om man precis kommer nyklippt från frisören. finns i haircare-butiken på bottenvåning pub stockholm.

2009-12-03 @ 23:45:15
Postat av: Kim

Tjo, gillar ofta, som du, relativt neutrala produkter som fyller funktion. Men måste dock erkänna att jag blev lite förvånad över att du inte använder e.d.t., antar att du vill låta dina feromoner verka på omgivningen. Men en skön e.d.t. skulle jag inte klara mig utan. Kan varmt rekommendera WOOD, Rocky Mountain från Dsquared

btw tack för en bra blogg!

2009-12-09 @ 21:05:02
Postat av: Per

Stefan & Bobby: tack för tipsen

Kim: Har haft dsquared heWood och jag gillade den skarpt. Men när jag går över till mina oparfymerade tvålar så tänkte jag köra på Dior Sport ett tag. sen får vi se vad det blir.

tack för kommentarerna

2009-12-14 @ 11:17:43
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner