Torsdagsmiddag

Hej kära läsare
Ska ikväll iväg på middag, vilket egentligen inte kunde kommit mer olägligt då jag har den avslutande tentan i mina idiotplugg-veckor kl.9 imorgon. Men är det obligatorisk närvaro så är det. Dett är vad jag hade tänkt att ha på mig. Grå, diskret fiskbensmönstrad kostym, blå/vitrandig skjorta och guldfärgad slips. Det får vara lite lagom för en torsdag. På fötterna har vi de gamla vanliga H&M-skorna somhar blivit lite av standardskorna till kostym. Värt att notera är väl även att fodertyget på kavajen är rött vilket kan ge lite trevliga kontrastskymtar när man bär kavajen uppknäppt.

Var även på stan en sväng igår och slog två flugor i en smäll, skulle man kunna säga här i vitsiga göteborg. Det blev nämligen så att jag kom hem med två nya flugor. Den ena från H&M som var lite av en impulsinköp och den andra från slipsknuten som är en trevlig affär om man ska handla tillbehör till sin kostym.
Ha det fint


Kostym, Skräddarsydd
Skjorta, Le Chemiserie Traditionnelle
Slips, Tiger
Skor, H&M

Kommentarer
Postat av: ad0lf

Bra val av skjorta till den kostymen ser mycket bra ut. Men slipsen, AJ, inte bra

2009-12-03 @ 18:06:40
Postat av: Anonym

Snyggt, gillade helheten! Men ser inte byxorna lite för långa ut? Tänkte främst på bild nr 2.



Bra blogg!

2009-12-03 @ 21:05:16
Postat av: Anonym

det tragiska med din "skräddarsydda" kostym, är att den är alldeles för stor. liksom kavajen som byxorna.

2009-12-03 @ 21:12:08
Postat av: Oscar

Var har du bältet? :|

2009-12-03 @ 22:30:16
Postat av: Anonym

Snygga färger! Tycker inte kostymen är för stor som vissa säger, det där med byxlängden kan variera lite beroende på tradition. Italienarna gillar korta byxor, men inte alla är italienare.



Skulle jag ändra något skulle det vara slipsen, med så breda slag på kavajen ser en smal slips inte proportionerlig ut. Cut away-kragen mår också bra av lite bredare slips. Och så hade det väl varit fint med en duk i bröstfickan...

2009-12-04 @ 07:53:13
Postat av: Stefan

Snygg skjorta, i övrigt funkar det för en middag.

2009-12-04 @ 18:55:28
Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

Hej hej! Bara jag som lämnar ett litet avtryck igen=) Kollar du också på Idol? Jag satt och knåpade ihop ett litet kollagte i pausen..."sno Toves stil"

http://erica.myshowroom.se/sno-stilen-idol-tove/



Vem hejjar du på? Själv hoppas jag Tove eller Calle vinner!

trevlig helg!

Kram Erica

2009-12-04 @ 23:09:25
URL: http://erica.myshowroom.se
Postat av: Josef

hej!



Vilken vinterjacka tycker du man ska ha? Hur ser trenden ut?



(max 3000 kr)

2009-12-06 @ 04:20:55
Postat av: Per

anonym: nejdå det är bra längd på byxorna. vill helt kunna röra mig lite utan att visa för mycket av anklarna

anonym2: nej den är inte för stor. skulle vilja se vad din uppfattninga av bra passform är. korvskinn?

Oscar: bältet är i garderoben. tycker för tillfället att det är skönare utan.

anonym3: du har en poäng. vad gäller näsduk så hade jag inte som matchade, om jag inte hade kört på en vit, men jag kände inte för det.

Erica: kollar inte på idol så jag vet inte.

Josef: kolla gärna tidigare inlägg. Simon visar en schyst parka. själv kommer jag köra på dubbelknäppt trenchcoat i ull alternativt ulljacka med pälskrage och assymmetrisk knäppning. ullrockar är aldrig ett dåligt alternativ bara man inte kör på det billigaste. tänk på passformen.



2009-12-06 @ 12:51:10
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: pubes

Hej!

Er blogg har blivit nominerad till veckans blogg i min blogg! Lycka till!

http://pubes.blogg.se/2009/december/tavling-veckans-blogg.html

2009-12-06 @ 21:53:14
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Editorial Maniac

Skräddarsytt är verkligen snyggt!

2009-12-07 @ 15:31:51
URL: http://editorialmaniac.blogspot.com/
Postat av: Gustav

Haha, handlade du på ICA Flamman i Jönköping tidigare ikväll?

2009-12-07 @ 20:51:50
Postat av: Martin

Hittade nyss din blogg efter en del sökande (finns få mode-bloggar för män) och kan bara säga att din är klockren, du har precis den stil jag söker och den är fylld av härliga bilder och tips. Snygg är du dessutom än fast jag inte är lagd åt "det hållet", men tycker man något skall man väl säga det?

2009-12-07 @ 23:16:52
Postat av: Anonym

någon som vet vad det är för märke på denna underbara läderjacka



image6925a684a72d6e91.jpg" rel="nofollow">http://www.stureplan.se/articles/10199/images/articleimage6925a684a72d6e91.jpg

2009-12-08 @ 22:09:02
Postat av: killen

mormonträffs-looken håller 2010 också då?

2010-01-03 @ 20:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner