Retro

Hej kära läsare
Idag tänkte jag dela med mig av ett fynd jag gjorde på H&M härom veckan. Det består av en piké i skön 80-talsstil. Ena armen grön, den andra gul och en chockrosa krage livar verkligen upp en lagom grå eller beige outfit. Att den sedan kostade 98kr gjorde ju inte saken sämre. De var dock ganska stora i storlekarna, men XS passade mig ganska bra.
Det var på H&M kompassen i Göteborg som pikén inhandlades. Med sitt lite mer street/retroinspirerande utbud skiljer det sig från H&M på t.ex Kungsgatan som kör på en lite mer strikt och dressad inriktning. Det är ju inte fel det heller men om man vill ha lite mer "roliga" och utstickande grejer så skulle jag välja H&M kompassen.
Beklagar den dåliga bildkvalitén. Även denna gång skyller jag på min flytt och att jag inte har mina kameragrejer tillgängliga, och tvingas därför fota med min högst medelmåttiga telefon. hoppas ni har överseende med detta.
Have it
/Per


Piké, H&M, 98kr
Shorts, ? (thailandsfynd)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ser ut att vara i typ "pyjamas" material. Är det sant?



Kul med fräsha färger som livar upp en outfit :)

2009-07-24 @ 10:30:04
Postat av: Per

Stefan: Nej den är inte i "pyjamas"material. Den är av samma luftiga kvalité som pikétröjor brukar vara. Detta kanske inte syns så bra på bilderna men så är det.



/Per

2009-07-24 @ 13:21:53
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: lull

gillar inte det gråa på tröjan men diggar färgcombon stenhårt i övrigt. har själv letat efter en skjorta med go blandning av färger. men det får la bli att sy upp en...

2009-07-24 @ 18:44:28
Postat av: Muffinsmartin

Tackar tackar! Du har en fräsig blogg, like it :D

2009-07-27 @ 11:28:08
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, åherregud! Vart man än hamnar när de gäller "modebloggar" för killar så är de samma trams alla köper. MQ, H&M å springer runt i Converse och CheapMonday jeans...emotional! Hur mår din plånbok? Den värka va lite tunn, inte för modé handlar om dyra kläder. Men när det gäller till killar är saken rätt klar, ska du ha riktigt snygga kläder så får du hosta upp med lite pengar med! Du värka va en typisk person som köper ex dina skjorter på MQ - Emilio. Finns verklien bara 2personer i denna värld som kan inspirera med schyssta kläder. C.Rahlenfeldt, och sen en fotbollspelare, men han kan du/ni listar ut själva H&M snubben/snubbar.

2009-07-31 @ 11:15:33
Postat av: Per

anonym: För det första, om du nu ska förolämpa mig så gör det åtminstone på korrekt svenska. För det andra tycker jag att du ska kolla upp dina begrepp lite bättre, både Simon och jag är stilmässigt väldigt långt ifrån emotional. Och för det tredje så skulle man kunna säga att min plånbok är som en catwalkmodell, snygg men lite tunnare än jag egentligen hade velat. En student med 4700kr i hyra som försöker klara sig utan att ta studielån har inte extremt bra med pengar att röra sig med.

Så om du kan ha detta i åtanke så är du hjärtligt välkommen att lämna fler synpunkter.

Väl mött

2009-07-31 @ 13:00:52
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingen förolämpning. Tkr ba detta är trist med med "modebloggar" till killar. De finns knappt inget som är "mode" för killar idag. Allt går sålänge "den" stilen passar personen ifråga och sålänge personen kan bära upp kläderna RÄTT! Jag har dock aldrig förstått mej på människor som klär sej som gubbar, för det är "mode". Klär man sej så för det är MODE? Elr för att man tkr boksatvligt att det är SNYGGT? Å ännu mer kul är de med modebloggar till killar där ALLA killar använder sej utav samma märken allt köpt på MQ och H&M kanske ett å annat beställt plagg från ngn halvbra sida. Har du ngngång tänkt såhär; "Hur kan en person vara så skämmig? Märker han/hon inte hur de skämmer ut sej?" Likadant känner jag när killar som är så inne i "mode" klä sej i dessa märken som MAN ser är hur trista och tråkiga som helst, jämfört med de mer såkallad "Exklusiva". Naturligtvis ska du fortsätta blogga, och jag förstår din ekonomiska situation, men i ditt fall om jag säger såhär; Hade de inte varit mer värt å kanske skippat en skjorta för kanske 499 å väntat ett tag till man har mer å kan tex köpa en Hilfiger skjorta som är 9ggr av 10 snyggare, som inte ger ett halv tråkigt intryck. För det är just det de där B-märkerna gör.

2009-07-31 @ 15:56:38
Postat av: Per

Förstår din kritik men jag tycker att du riktar den lite fel, för jag känner mig inte träffad av den. Du snackar mycket om skjortor och där håller jag verkligen med dig. Det är verkligen skillnad på skjorta och skjorta och jag är kräsen. Och jag har inga ambitioner att följa det senaste modet eller trender, jag klär mig i det jag tycker är snyggt. punkt slut. Dyrt eller billigt spelar ingen roll, men det snyggaste tycker jag är när man får till en bra mix mellan dyrt och billigt.

2009-07-31 @ 22:01:36
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: TJ

Ser ut som något Jacob Hård skulle sätta på sig på lilla sportspegelns 5 års jubileum. Men blir säkert cool ändå.

2009-09-01 @ 10:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner