Ny hudvård

Hej kära läsare
Som många säkert lagt märke till så har Gillette kommit med en ny ansiktsvårdsserie som de har valt att kalla Phenom. I februarinumret av King uppmärksammas serien som en utmanare till L'oréal Men Expertserien. Eftersom jag själv, och Simon också för den delen, kör på L'oréal så har jag provat nykomlingen. Produkterna jag har använt är Pre Shave Scrub, Sensitive Skin Shave Gel tillsammans med den nya hyveln Fusion Power Phenom och avslutningsvis After Shave Moisturizer. Alla dessa tre krämer och geler innehåller aloe vera och det tycker huden om, bra början! Men sen då?

Scruben gör det den ska, men det är först vid rakningen som jag blir överraskad. Rakgelen har en väldigt go konsistens, mycket bättre än tidigare jag provat, och rakhyveln med den lilla vibratorn funkar också bra. Efter rakningen gnider jag in fuktkrämen och precis som scruben så gör den sitt jobb. Det finns även andra produkter i serien, men för de jag har testat blir utlåtandet som följer.

Att alla produkter innehåller aloe vera är mycket bra, men för mig väger det ändå inte upp för produkternas största nackdel: lukten. De luktar precis som Gillettes gamla produkter, och gillar man den lukten så lär man gilla även denna. Men jag tycker att lukten är tråkig och ganska gubbig. Hade de lagt in en ny fräsch doft på fuktkrämen man applicerar på slutet så hade det varit skitbra. Min L'oréalfuktkräm luktar väldigt fräscht och har dessutom en mattgörande effekt som gör att man ser lika fräsch ut som man luktar. Därför tänker jag fortsätta med den som avslutning men innan avslutningen kan jag mycket väl tänka mig att använda Phenom. Vi får väl se vad som lockar mest nästa gång jag ska handla.
Have it
/Per


Scrub, 70kr
Rakgel, 60kr
Rakhyvel, 185kr
Fuktkräm, 90kr

Tips: Har sett billigare priser än de här så leta efter det bästa!

Kommentarer
Postat av: Jesper Vallén

Tja! Jag kör på ett märke som heter Men-U Som jag köper på en butik här i luleå där jag bor. Funkar skit bra och är ricktigt uppfriskande.

2009-03-17 @ 18:41:27
Postat av: Jesper Vallén

Såg att dom hade en hemsida www.guapo.se

2009-03-17 @ 20:40:27
Postat av: J

Jesper: Riktigt, inte ricktigt, en liten anmärkning bara!



Per: Jag föredrar att du skriver om fashion, vilket ni gör utmärkt! Men uppdatera gärna mer frekvent!

2009-03-18 @ 17:18:29
Postat av: Per

J: Ja det gör vi gärna, men två inlägg om hudvård på ett år är väl inte så farligt? de har ju dessutom sin kärna gemensamt med bloggen och det handlar om att se bra ut.



väl mött

2009-03-19 @ 11:40:33
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Masse

bra sida,



Kika in på



http://modebymen.blogg.se,



Den är under uppstart.

2009-03-19 @ 17:15:32
Postat av: AcaneRezetti.com

Gillar inlägget, viktigt att hålla sin hud i ordning, särskilt hårbotten så att man inte får mjäll. Gillar denna sida, bra tips och info för män/killar. Kolla gärna vår sida med snygga stilrena smycken i borstat stål. www.acanerezetti.com



med vänliga hälsningar

Alexander Olofsson

2009-03-19 @ 23:13:25
URL: http://acanerezetti.com
Postat av: Erik

Var är den efterlängtade updaten?

2009-03-19 @ 23:14:04
Postat av: Per

Den efterlängtade updaten kan nog komma närsomhelst. Skrev en sjukt jobbig tenta idag så nu har jag inget som står i vägen för ett nytt inlägg. förutom den stundande tentafesten

Have it

2009-03-20 @ 14:33:31
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Adam

Give us some of your inspireing outfits!

2009-03-24 @ 13:48:31
Postat av: Acane Rezetti

Hej!



Härligt med en blogg riktad mot killar. Vi är ett företag som driver varumärket Acane Rezetti. Vi jobbar hårt för att kunna erbjuda stilrena smycken för män. Vi har just nu en tävling igång där alla nya medlemmar nyregistrerar sig fram till sista april. Vi kommer att hålla en utlottning av presentkort med rabatt på våra smycken (gäller ej redan rabatterad produkt)). 1-3 pris får hela 40 % rabatt på två valfria smycken, 4-6 pris får 20 % rabatt två valfria smycken, 7-15 pris får 10 % rabatt på valfritt smycke. Vi kontaktar vinnarna via mail adressen som man anmäler sig med. Lycka till och tack för att ni tog er tid.

www.acanerezetti.com

2009-03-26 @ 13:35:29
URL: http://acanerezetti.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner