Ny/Gammal piké

Hej kära läsare
Jag tänkte att jag skulle visa piké som jag fått av min käre far. Det speciella med den är att den inte var nyinköpt utan han har själv använt den på 70- eller 80-talet. Kommer inte ihåg vilket decennium han sa att den var ifrån. Därmed var den lite sliten på ett par ställen, men vad gör väl det. Lika glad för det är jag. Märket bakom denna piké är Gant och idag har jag valt att matcha den med svart. Vet att man egentligen inte borde blanda blått och svart, men då den blå nyansen är mer åt det gråblå hållet så tycker jag att det funkar ganska bra. Dessutom som vi brukar säga: Det fina med att känna till regler är att man då får bryta mot dem.
Koftan tror jag inte heller att ni har sett innan. Inget märkvärdigt med den dock, det är vanlig svart, tunn kofta som jag köpte på weekday under mellandagsrean. 
Have it
/Per


Piké, Gant
Kofta, Weekday, 200kr (ordinarie pris 400kr)
Jeans, Temple
Skärp, Boomerang

Kommentarer
Postat av: klintan

den va ju faktiskt rätt snygg! kul med gamla kläder tycker jag. har själv börjat handla mer second hand, både billigt och roligt när man har nåt alla andra inte har. fin kofta förresten.

2009-03-13 @ 18:02:46
Postat av: Emilio

Riktigt nice!

2009-03-13 @ 23:07:24
Postat av: Anonym

Riktigt snygg piké

2009-03-16 @ 19:30:05
Postat av: Johan23

Olika kläder återkommer och blir moderna igen. Tyckte att de va lite tuft att du fått den av din pappa. Jag har en kostym som jag fått av min far, skit snygg. Vilka smycken brukar du välja när du handlar. Jag tycker om www.acanerezetti.com, vad tycker ni om dem? var finns det för olika alternativ med liknande utbud?

2009-03-17 @ 10:47:22
URL: http://www.acanerezetti.com
Postat av: Per

Tack så mycket.

Johan23: När det gäller smyckan så brukar jag faktiskt inte handla några överhuvudtaget. Som jag skrev för några inlägg sen så håller jag mig till armbandsur och manchettknappar. Tycker att återhållsamhet gäller med smycken. Ska det vara något så skulle jag välja endast ett stilrent smycke.

Väl mött

2009-03-17 @ 16:02:04
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner