Helgen som var

Hej kära läsare,

Helgen har varit fullspäckad. Har bland annat hunnit med utgång, lägga nya golv i lägenheten och en runda till puben för att se el clasico.

I fredags var det säsongsavslutning för Club Caj på Byttan här i Kalmar. Då blev det tillfälle att prova flugan jag köpte härom veckan. Till den hade jag vit skjorta med bröstficka, blå jeans, svart kavaj med vit näsduk och svarta skor. Uppklätt men ändå inte lite nedtonat med med tanke på jeansen.

Jag tycker flugan gjorde sig rätt bra ändå, vad tycker ni?

Har i dagarna även lagt vantarna på en flanellskjorta till ett klart överkomligt pris, mer om den i kommande inlägg.

Sköt om er,
/Simon


Fluga, Cheap Monday.
Skjorta, These glory days.
Kavaj, Zara.
Jeans, Cheap Monday.
Skor, Refined by Bobbie Burns.

Kommentarer
Postat av: fi

mycket mycket snyggt! fin bild också:)

2009-11-30 @ 19:22:10
Postat av: fred

nice som vanligt. såg att ni är med på dn:s modeblogg starkt jobbat!

2009-11-30 @ 19:43:59
Postat av: pjm

Grymt snyggt säger jag! Tycker flugan gjorde sig riktigt bra också! Sjukt bra blogg.

2009-11-30 @ 19:47:55
Postat av: Anonym

Om man har fluga eller slips får man ju se till att stoppa in skjortan

2009-11-30 @ 20:24:38
Postat av: Petter

Jag håller med om att skjortan ska vara instoppad där.

Gillar inte öppen skjorta, slips/fluga och kavaj.

Gillade inte riktigt flugan heller, om jag ska vara ärlig. En smal svart hade nog jag kickat istället.



Men instoppad skjorta till blåa jeans är iof lite väl after work, kanske? Vad vet jag egentligen?

Äh, glöm att jag sa något.



Bra blogg!

Keep it up!

2009-11-30 @ 23:58:56
Postat av: Hög På SThlm

Funkar, men inte riktiigt hela vägen...

2009-12-01 @ 15:48:39
URL: http://finest.se/userBlog/?uid=3545
Postat av: Red Scream

Snygg längd på skjortärmen!



Och även jag är benägen att hålla med, det ser nog snyggare med instoppad skojorta...



Kul blogg!

Postat av: Öberg

Jag tycker definitivt att skjortan ska vara utanför jeansen. Sjukt bra och välskriven blogg, keep it up!

2009-12-02 @ 00:11:05
Postat av: Olof

Tycker att det är bra att ta nästa steg i flugvärlden. Någon måste våga, och påfågeleffekten fungerar oftast.



Jag skulle dock valt ett par chinos istället för jeans. Nu blir det väldigt stor skillnad mellan dressad och slapp. Ett par chinos i någon skön färg hade jag föredragit. Bra blogg! Uppdatera oftare bara.

2009-12-02 @ 01:11:17
URL: http://mansforum.blogg.se/
Postat av: klarabella

Jag tycker att den här looken känns totalt Jack&Jones.

Den hängande skjortan känns slaffsig och lite bondestekare. Jeansen med uppvik malplacé...



Ni kommer tydligen från Kalmar? Makes totally sense...ursäkta

2009-12-02 @ 08:32:54
Postat av: Simon

Tack för berömmet och kritiken. Ser poängen med instoppad skjorta, men det var ett medvetet val att inte göra så.



Till klarabella kan jag bara säga, ingen av oss kommer från Kalmar. Ingen av oss har faktiskt handlat på Jack & Jones, någonsin. Men tack för de fina orden, och inte minst, tack för garvet.

2009-12-02 @ 12:50:40
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: axel

Känns väldigt Orup

2009-12-02 @ 14:50:02
Postat av: Stefan

Det går bara uppåt och uppåt för er på min lista, bra jobb!



Börjar bli dags att investera i lite julkläder, förslag?

2009-12-02 @ 19:51:55
Postat av: Fredrik

Började läsa på bloggen ikväll, behövde lite inpiration till julrean. Gillar outfitten starkt. Killar med koll har dock inte IKEA tavlor på väggen.

2009-12-25 @ 02:07:18
Postat av: Kristofer

Mycket mycket snyggt, något liknande jag också letar efter men jag hittar ingen kavaj. Finns den kavajen kvar på Zaras hyllor och finns den på hemsidan?



Ska börja följa den här bloggen, mycket bra.

2009-12-30 @ 16:30:25
Postat av: Kristofer

Samma kavaj som här http://killarmedkoll.blogg.se/2009/october/helgens.html eller?

2009-12-30 @ 17:05:52
Postat av: Mathias

Skulle bli väldigt glad om du berättade vad cm-jeansen är för modell :)

2010-01-02 @ 18:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner