Mixed fabric

Hej kära läsare
Idag tänkte jag visa en ny skjorta som jag har köpt på nätet. Som ni kanske har lagt märke till från tidigare inlägg så brukar jag vara inne på asos.com titt som tätt, främst för att jag gillar deras egna produkter som man brukar vara riktigt bra prissatta. Skjortan ifråga är av deras egna märke, men som om inte det var nog så var den dessutom nedsatt. Ynka 15£ betalade jag för den, plus frakt givetvis men det får ändå ses som ett kap. Skjortan är en så kallad "mixed fabric"-skjorta vilket betyder att skjortans olika delar är av olika tyg, vilket ger ett ganska speciellt intryck. Sedan är det upp till var och en om man gillar det eller inte, men jag tycker den har en sån där "fulsnygg" känsla över sig. Detta gillar jag starkt. Hur matchar man in den i en outfit då?
Jo, i dessa tider måste ju kläderna fylla en viss funktion för att man överhuvudtaget ska kunna lämna lägenheten. Detta gör yllekoftan till ett måste, jeans och kängor tycker jag också är bra höstplagg. Tack vare den varma yllekoftan så kan man ta den lite tunnare blazern utanpå och avsluta det hela med ett par varma vantar som farmor har stickat så klarar man sig bra mot kylan, utan att ta till det tunga artilleriet.
När jag ändå är igång och skriver tänkte jag även att jag skulle tipsa om ett skivsläpp. För ett par veckor sen släppte det autraliensiska bandet Wolfmother uppföljaren till sin kritikerrosade debut. Cosmic Egg heter den nya skivan och jag rekommenderar den. Grymt bra energi och känsla i flera av spåren, men kanske främst i "California Queen", "New Moon Rising", "Far Away" och "Violence of the Sun". Klicka på länken nedan för att lyssna i Spotify.
Wolfmother – Cosmic Egg
Ha det fint
/Per


Skjorta, Asos, 15£
Kofta, Pour Homme
Jeans, Julian Red
Kängor, Refined by Bobbie Burns
Kavaj, Tiger
Vantar, -

Kommentarer
Postat av: FFL

Ehm. Tyckte att den va skit FUL. Gillade inte "mixingen" av skjortan tyvärr =( Skjortan ser ut som en bordsduk. Varför inte bara köpa en enkel, ljusblå skjorta Perran? =(

2009-11-11 @ 18:05:16
Postat av: Anonym

SKIT FULT!

2009-11-11 @ 20:26:04
Postat av: fred

jag tycker den va cool!

2009-11-11 @ 21:24:38
Postat av: imran

Helt sjukt va folk har snöat in sig på det mer "vanliga" plaggen. Tycker det är skitballt, kör på så som du gör. Klär man sig som alla andra kommer ju ingen lägga märke till en. :)

2009-11-11 @ 23:20:28
Postat av: martin

snygg!

2009-11-12 @ 16:56:22
URL: http://strayboy.blogg.se/
Postat av: martin

snygg!

2009-11-12 @ 16:56:33
URL: http://strayboy.blogg.se/
Postat av: Viktor

Vadå klä sig som alla andra gör? Kombinationen är ju inget att hänga i granen och skjortan= NEJ!(inget illa mot dig, men denna gången lyckades du inte)

2009-11-17 @ 22:09:57
Postat av: imran

Sedan får du tänka på att smaken är som baken, alltså delad. Nej, jag tycker fortfarande att det är schysst att du kör på det du känner för, och inte låter bli för att den stora massan inte tycker att det är OK.

2009-11-24 @ 18:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner