Dubbla vantar

Hej kära läsare
Som jag skrev i sist så är det kallt här i Göteborg för tillfället. Vädret igår var helt underbart med strålande sol och härlig frisk höstluft - men kallt var det. Därför var dubbla vantar inte ett dumt alternativ, särskilt inte när man är ute och cyklar. Men men. Har varit lite sugen på en tweedkavaj och passade därför på att ta en jakttur på vinden när jag var hemma hos föräldrarna förra helgen. Hittade dock ingen, men väl en annan kavaj som jag köpte för längesedan. Det är ju alltid trevligt när man hittar gamla arkiverade plagg och kan ge dem en revival. Kavajen som är treknäppt kan med fördel bäras med halsduk vilket är bra när det är kallt. Så blev dock inte fallet denna gång, utan istället fick det bli min tjocka ylletröja från H&M och, ja just det, dubbla vantar. Paret vantar närmast huden är, som ni ser, av fingerlös modell och är därför mycket bra som stödvantar. Utanpå dessa blev det ett par som min farmor stickat. Innanför tröjan sitter en svart jeansskjorta. Även om jag inte är mycket för att följa trender så känns just jeansskjortan ganska rätt i höst.
På benen hittar vi, även idag, mina Julian Red jeans som jag av tidigare nämnda anledningar bär ganska ofta nuförtiden. Sedan kommer det som är lite av höjdpunkten - nämligen mina nya kängor. De är nu infettade och impregnerade så de ska tåla en hård höst. Och för att göra ytterligare lite reklam för dessa kängor så kan jag säga att de är inte bara snygga - de har även varit väldigt sköna från första gången jag använde dem. Ingen tid lagd på att gå in dem och det gillar jag. För er som undrar vad det är som hänger över axeln så det min eminenta tygpåse från Wholesome Concept. När man måste ha med sig mer än vad portföljen klarar av att packa, såsom stora mappar och termosar, så är den perfekt.
Ha det fint
/Per


Kavaj, Tiger of Sweden
Tröja, H&M
Skjorta, H&M, 199kr
Jeans, Julian Red
Stödvantar, ?
Kängor, Refined by Bobbie Burns
Väska, Wholesome Concept

PS. Farmors vantar kom inte med på bilden. Det var lite svårt att ta kort med tumvantar, men en annan gång kanske. DS 

Kommentarer
Postat av: ella

hej vare du som hade kollat min blogg?:) om de var du så, ja jag var med!:) om du kollar igen så var det jag som står i mitten i början!;) tack för att du kikade in!:)

2009-10-19 @ 17:20:43
URL: http://ellalindstrom.blogg.se/
Postat av: ella

hej vare du som hade kollat min blogg?:) om de var du så, ja jag var med!:) om du kollar igen så var det jag som står i mitten i början!;) tack för att du kikade in!:)

2009-10-19 @ 17:21:36
URL: http://ellalindstrom.blogg.se/
Postat av: fred

snyggt! gillar lager på lager känslan över outfiten

2009-10-20 @ 12:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner