vinterjacka!

Hej kära läsare,

Sådär, nu jag har köpt mig en vinterjacka. För en gångs skull så låg fokus på funktionalitet, något som ofta annars hamnar i andra hand.

Jag har varit ute efter en varm vinterjacka, antingen blå eller brun. Sen är får den ju gärna se bra ut. Först lutade det åt en Peak-jacka, men den visade sig vara lite kort i ärmarna.

Till slut föll valet på en parka från Elvine. Rätt funktion, rätt färg och rätt pris. Affären där jag köpte den hade 25% på alla vinterjackor så det blev 1350kr, mot ordinarie pris på 1800. Tack vare bra material som multifiber- och vattenavstötande lager så känns jackan varm utan att för den delen vara tjock och klumpig.

Hur är det, har ni tänkt köpa ny jacka den här säsongen?

Sköt om er,
/Simon


Vinterjacka, Elvine, 1350kr (1800 -25%)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Den va ju inte dåligt snygg! Fattar inte hur du lyckas hitta allt på rea. 1300 är ju rena kapet för en såndär. Gillar färgen oxå man börjar bli trött på det svarta. Bra köp!

2009-10-01 @ 01:57:55
Postat av: fred

det ser ju snarare ut som du valt jackan efter utseendet men är den varm också så är det bara att gratuelera för den va jävligt nice. ska kolla upp vilken det är och prova

2009-10-01 @ 11:56:59
Postat av: pojkensgarderob.devote.se

Min är redan införskaffad!

2009-10-01 @ 21:47:57
URL: http://pojkensgarderob.devote.se
Postat av: B

Låter skönt att den är smidig men ändå varm! Har du fler tips på vinterjackor? Letar efter en mycket varm som gärna ser bra ut också! Riktigt bra blogg btw.

2009-10-01 @ 23:27:54
Postat av: Sebastian

Jag är ute och letar efter en duffel till hyggligt pris. Klassiskt, varmt och SNYGGT!

2009-10-02 @ 17:10:07
URL: http://imontheroad.blogg.se/
Postat av: adam

kan du inte ta en bild med jackan på så man får se passformen?=)

2009-10-02 @ 22:51:08
Postat av: Simon

anonym: Tack!

fred: Den är faktiskt varm, tro det eller ej.

pojkensgarderob: Härligt!

B: Jag provade ju en från Peak, modellen heter "couver parka". Kanske sitter bättre på dig.

Sebastian: Duffel är ett bra val. Jag har en svart, men den är inte så varm.

adam: Det kommer, var så säker.

2009-10-03 @ 18:42:00
URL: http://killarmedkoll.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag har redan en varm jacka från förra säsongen. Igår bar jag av till Täby centrum, och köpte mig 2 så kallade "snygg jackor" En grå och en svart. Vart riktigt nöjd faktiskt, 3249kr för båda :)

2009-10-04 @ 13:38:52
Postat av: AntonW

den va nice!

bra pris också, gillar materialet där lite glansigt, snyggt med stora knappar. känns lite 60

2009-10-09 @ 23:34:29
URL: http://www.antonw.com
Postat av: Carina

Finns just den här modellen från Elvine kvar för att köpa i år? Tacksam för svar då jag är ute efter en present till sambon! Ha en bra kväll.

2010-11-18 @ 19:57:37
URL: http://vilopaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner