t-shirt

Hej kära läsare,

Antar att många, liksom jag, börjar snoka efter nya t-shirts nu när vädret börjar slå om.

Sprang på en rätt okej tee på H&M häromdagen. Jag brukar inte kunna ha deras t-shirts, de är antingen för små över axlarna eller för stora i midjan på mig, men denna satt kanon.

Har funderat på prissättningen av t-shirts och hur den varierar. Själv har jag någon slags smärtgräns kring 400kr, mycket mer känns svårmotiverat att ge.

Hur mycket får en t-shirt kosta egentligen? Vad gör er läsare villiga att betala? Print, modell, material?

Sköt om er,
/Simon


T-shirt, H&M, 99kr.

Kommentarer
Postat av: Gustav

350-400 tycker jag är rätt rimligt som övre gräns. Mycket mer än så känns inte motiverat för ett så pass enkelt plagg tycker jag.



Passformen är annars i stort sett allt när det gäller tshirtar, vet inte hur många snygga man har ratat bara för att de suttit dåligt eller inte varit bra i storleken.

2010-03-31 @ 15:01:57
Postat av: Kim Denzler

Hej,



För mig är kvalite och orginalitet A&O. Jag har under senaste 10-års perioden försökt bygga upp en garderob som förstärker just min personlighet. Ambitionen är dessa kvalitativa plagg ska följa med mig många, många år. Därför tycker jag inte det är konstigt att lägga 3000-4000 på tex ett par skor, då jag kommer använda dem över många år. Med t-shirt blir det svårare, då även en bra kvalite har en ganska begränsad livslängd! Mellan 300-500 kr brukar jag betala för mina tischor, mer än så tycker jag är svårt att försvara!



ha de gött och keep up the good work!!

2010-03-31 @ 15:22:29
Postat av: J

Jag har ingen uttalad smärtgräns när det gäller t-shirts, men garderoben innehåller väl ett par för ~450:- så gränsen går nog däromkring.



Vad gäller kvalitén tycker jag den verkar nå någon typ av maximum runt 250:-. Allt över det är enbart påslag för märket.



Jag har sytt in någon skjorta hos skräddare och det gör verkligen världens skillnad. En T-shirt har ju så pass mycket enklare konstruktion så man kanske skulle kunna sy in dem själv? För som sagt så hittar man ju ofta till synes perfekta T-shirts som sitter helt fel.

2010-03-31 @ 19:52:31
Postat av: henke

350 max, för jag brukar alltid känna att jag kan hitta likadana för ett bättre pris på någon annan affär.



jag undrar dock vad du tycker om linnen? har köpt ett par på h&m men fortfarande osäker... skulle kanske vara snyggt på sommaren till ett par shorts och espadriller, eller?

2010-04-01 @ 08:32:23
Postat av: P

250 pix

2010-04-01 @ 21:19:54
Postat av: linus

Gant rugger har ett par väldigt snygga skjortor, inget att skriva om ?

2010-04-02 @ 09:20:33
Postat av: William Ahlén

Tshirts får kosta en del men absolut inte mer än 750:-, Tshirten du lyckades hitta där var ju helt suverän! Hade säkert kunnat ge 300 spänn för den. Bra jobbat!

2010-04-03 @ 16:10:55
Postat av: :)

500 inte en kr till! Älskar bloggen :)

2010-04-04 @ 14:36:08
Postat av: Stefan

Beror helt på vad man söker, om man bara vill kan man få en snygg t-shirt av bra kvalité förr 200kr. Men ibland är det ju ett särskilt märke man vill ha och då får man helt enkelt punga ut lite mer. En t-shirt behöver inte vara hur tuff som helst eftersom att man oftast kompletterar den men en del accessoarer.

Mvh

2010-04-04 @ 15:18:49
Postat av: Martin

Odeur tisharna max 600, och då måste den vara sjukt nice, annars samma, runt 400:)

2010-04-05 @ 00:19:37
URL: http://strayboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner