Grooming

Hej kära läsare
Nu har det varit tyst här på bloggen i en och en halv vecka. Det beror på att jag har haft en tenta och två duggor under denna en och en halv vecka. Något annat som jag har gjort under de senaste veckorna ska dagens inlägg handla om. Det är nämligen så att jag har provat lite grooming.

Produkterna jag har testat kommer från Decubal och är speciellt anpassade för personer med torr och känslig hud, vilket stämmer ganska bra in på mig. Serien består av en duscholja, hudkräm, handkräm, ansiktskräm och ansiktstvätt. Alla produkter är parfymfria, utom duscholjan där man får med en grapefruktolja som man kan blanda i. Alla produkter är dessutom fria från parabener. Så funkar de då? Mitt svar är ja. Har man bara kommit ihåg att använda dem varje dag, vilket jag kanske inte gjort hela tiden, så har iallafall min hud mått bättre än på länge.

Som jag skrev så är serien riktad till folk med torr och känslig hud och därför är alla produkter, utom ansiktstvätten, feta och dryga. Duscholjan luktar riktigt gott med den tillhörande grapefruktoljan. Detta är den enda produkter som är parfymerad och de andra verkar utan att märkas. Bäst effekt av krämerna får du givetvis om du stryker på dem direkt du duschat. Produkterna känns väldigt ändamålsenliga och genomtänkta och detta gillar jag skarpt. Särskilt det här att man kan välja om man vill ha duscholjan parfymerad är en liten detalj som bidrar stort till helhetsintrycket.

Eftersom den är riktat mot ett speciellt klientel så kan jag ju inte rekommendera den för alla, men har man samma hudtyp som mig så kan jag rekommendera den varmt. Decubal hittar du inte i alla affärer, men bör finnas på närmsta apotek.
Ha det fint
/Per


Hudkräm
Handkräm
Duscholja
Ansiktskräm
Ansiktstvätt, allt från Decubal

Kommentarer
Postat av: koko

Lever Simon?

2010-10-26 @ 01:18:55
Postat av: Kim

Ja, det måste man säga är en berättigad fråga.



Kom igen nu killar håll bloggen igång. Ni är ju duktiga och så mycket tid måste det inte ta!?



Vi vill ha mer, under tiden får ni gärna kolla in min nya blogg på www.kimdenzler.com/blogg



Må väl



//kim



2010-10-27 @ 12:40:32
URL: http://kimdenzler.com/blogg
Postat av: zandra-en färg klick i din vardag

brukar du firar du halloween eller alla helgon?

2010-10-27 @ 20:46:58
URL: http://zandrasplace.blogg.se/
Postat av: Hugo

Söker du hudvård för torr och känslig hud kan jag tipsa dig om en riktigt bra sida, http://www.guapo.se

2010-11-09 @ 13:31:16
URL: http://blogg.guapo.se
Postat av: Nam

Vill tipsa er om dermoshop(www.dermoshop.com) riktigt sjyssta produkter!

2010-12-20 @ 23:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner