Tweed

Hej kära läsare
Som jag skrev sist så hade jag beställt bl.a en tweedkavaj från Asos.com. Den anlände tidigt i veckan, men pga dugga mm. så har jag inte hunnit visa den förens nu. Jag gillar den väldigt mycket och kvalitén är riktigt tjock och go så förmodligen kan man ha den långt in i vintern om man har en halsduk till. Problemet är bara att jag beställde en storlek för liten så det blir till att skicka tillbaka den och få en ny storlek. Detsamma gällde för byxorna med skillnaden att dessa var alldeles för stora. De har potential så även här får det bli en annan storlek. Kvalitén på byxorna var även den tjockare än jag hade tänkt mig så dessa blir säkert också bra höstbyxor. Men men, i får se hur det blir med nästa leverans.
Något som jag iallafall var väldigt nöjd med i beställningen är den vinröda koftan i merinoull. Riktigt skön och Asos lovar att ullen inte kommer från får som fått sin stjärt klippt utan bedövning.
Ha det fint
/Per


Tweedkavaj, Asos, 950kr
Kofta, Asos, 230kr
Skjorta, H&M
Jeans, JulianRed
Strumpor, Topeco
Brogues, Asos

Kommentarer
Postat av: David

Alltid lika coolt med tweed! Har en liknande kavaj själv som inom kort kommer dyka upp hos mig.

Postat av: Persson

snygg kofta och kavaj! passar ju kanon. jag tycker dock du går lite för långt med alla olika färger. tona ner det hela med svarta strumpor och skor är mitt tips, ser lite väl clown/batmanjoker aktigt ut.

2010-10-04 @ 10:30:24
Postat av: Samlat Mode

Har nyss börjat en ny modeblogg... http://samlatmode.blogspot.com/



...Där jag samlat de bästa av Sveriges modebloggare på en och samma sida som uppdateras automatiskt när ni uppdaterar era bloggar. Givetvis har din lagts till där. Ta en titt vettja :)

2010-10-04 @ 18:18:43
URL: http://samlatmode.blogspot.com/
Postat av: fashionformonkey

hösten kommer bestå utav tweeeed!

2010-10-09 @ 00:20:58
URL: http://fashionformonkeys.blogg.se/
Postat av: avdashkova

stiligt!!!!!

2010-10-12 @ 06:16:29
URL: http://avdashkova.bloggspace.se/
Postat av: Tom

Hej,

Har tänkt beställa samma kavaj och för att slippa skicka tillbaka grejer så tänkte jag fråga hur stor du är?

Vart ligger du i svenska storlekar?

Vilken storlek beställde du?

2010-11-16 @ 23:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS 2.0
Annonser från BloggPartner